Motivační programy organizací
Motivation programs of organizations
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20830Identifikátory
SIS: 73346
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šnýdrová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
26. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce poskytuje přehled z oblasti motivace a poukazuje na nezbytnost znalosti teorií motivace pro pozdější plánování a tvorbu motivačních programů. Práce v úvodních kapitolách seznamuje s pojmem motivace, stimulace a dalšími pojmy přímo s motivací souvisejícími, zmiňuje zdroje motivace. Udává přehled nejznámějších teorií pracovní motivace a jejich předností či nedostatků. V oblasti pracovní motivace popisuje, jak efektivně stimulovat zaměstnance. Dále je zde popsána otázka výkonu a výkonnosti pracovníků a s ní související pracovní spokojenost a možnosti jejího měření. V oblasti pracovní spokojenosti popisuje faktory, které ovlivňují pracovní spokojenost, popisuje tvorbu průzkumů spokojenosti a věnuje se rozdílům ve vnímání pracovní spokojenosti, dále zmiňuje výsledky konkrétního průzkumu mezi pracovníky v ČR. V závěrečných kapitolách je samotný popis problematiky motivačních programů, poskytnutí metodiky pro tvorbu motivačních programů, a také nechybí ani motivační program konkrétní společnosti.
This paper gives an overview from the field of motivation and shows the necessity of motivation theories knowledge for later planning and designing of motivation programs. In the beginning this paper introduces the most basic terminology of motivation and stimulation as well as other important terminology. It describes sources of motivation, gives an overview of the most famous theories of work motivation and their strenghts and weaknesses. In the field of work motivation, it describes how to stimulate employees effectively. Later on there is a description of satissfaction surveys, how to create them and how the satissfaction vary at the czech labor market. In the end chapters there is a description of motivation programs issue, there is a recommendation for creation of motivation programs, there is also a motivation program of existing company.