dc.contributor.advisor | Kopecký, Pavel | |
dc.creator | Mráz, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T11:26:44Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T11:26:44Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/20839 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá vztahem novodobých zvukových technologií a estetiky moderní filmové hudby. Zkoumaným obdobím je počátek 90. let 20. století po současnost. Základním cílem práce je definovat estetické kvality, které do oblasti filmové hudby přinesl zejména mohutný vývoj na poli tónových generátorů, a podrobněji popsat hlavní rysy tohoto typu zvukových technologií. Analyzovány jsou jevy související s vybraným zvukovým a hudebním software i hardware, a také role videoher a technologických předělů, které měly na utváření estetiky moderní filmové hudby velký vliv. Metodou práce je rozbor podstatných technologických prvků oblasti tónových generátorů, jejich vnitřních struktur i celkového vývojového a společenského kontextu a důsledků, které mají na estetickou stránku filmové hudby. Práce se dále snaží odpovědět na otázku, proč jsou některé aspekty technologie preferovány před jinými, sleduje také vliv komerce a podobu sociálních sítí, kde se setkávají tvůrci i uživatelé sample technologií. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This work deals with the relationship between modern sound technologies and the aesthetics of modern film music. The research era has been from early 90's to the present. The main goal of this work is to define the aesthetic quality that huge developments in the field of tone generators helped to bring into the area of film music, and describe in detail the major features of this type of sound technology. The phenomena which relates chosen sound, musical software and hardware are analyzed as well as the role of video-games and technological innovations, which had a big influence on creating the aesthetics of modern film music. The method of this work is analyzing the depending technological components of tone generators, the inside structure and the entire developing and social context and effects, which have for aesthetics of the film music. Next this work is also trying to answer the question why are some of the aspects of technology preferred more than the others. It watches the influence of commerce and the shape of the social nets, where the authors and users of the sample technologies meet. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Nové technologie a filmová hudba na přelomu 20. a 21. století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-25 | |
dc.description.department | Film Studies Department | en_US |
dc.description.department | Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 72530 | |
dc.title.translated | New technologies and film music at the turn of the 21st century | en_US |
dc.contributor.referee | Klimeš, Ivan | |
dc.identifier.aleph | 001117963 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Filmová věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cinema Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra filmových studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Film Studies Department | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Filmová věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cinema Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá vztahem novodobých zvukových technologií a estetiky moderní filmové hudby. Zkoumaným obdobím je počátek 90. let 20. století po současnost. Základním cílem práce je definovat estetické kvality, které do oblasti filmové hudby přinesl zejména mohutný vývoj na poli tónových generátorů, a podrobněji popsat hlavní rysy tohoto typu zvukových technologií. Analyzovány jsou jevy související s vybraným zvukovým a hudebním software i hardware, a také role videoher a technologických předělů, které měly na utváření estetiky moderní filmové hudby velký vliv. Metodou práce je rozbor podstatných technologických prvků oblasti tónových generátorů, jejich vnitřních struktur i celkového vývojového a společenského kontextu a důsledků, které mají na estetickou stránku filmové hudby. Práce se dále snaží odpovědět na otázku, proč jsou některé aspekty technologie preferovány před jinými, sleduje také vliv komerce a podobu sociálních sítí, kde se setkávají tvůrci i uživatelé sample technologií. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with the relationship between modern sound technologies and the aesthetics of modern film music. The research era has been from early 90's to the present. The main goal of this work is to define the aesthetic quality that huge developments in the field of tone generators helped to bring into the area of film music, and describe in detail the major features of this type of sound technology. The phenomena which relates chosen sound, musical software and hardware are analyzed as well as the role of video-games and technological innovations, which had a big influence on creating the aesthetics of modern film music. The method of this work is analyzing the depending technological components of tone generators, the inside structure and the entire developing and social context and effects, which have for aesthetics of the film music. Next this work is also trying to answer the question why are some of the aspects of technology preferred more than the others. It watches the influence of commerce and the shape of the social nets, where the authors and users of the sample technologies meet. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011179630106986 | |