Sociální reklama
Social advertising
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/20888/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20888Identifikátory
SIS: 73121
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Matějů, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Kulturologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
27. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Reklama se stala každodenní součástí našeho života. Setkáváme se s ní jak ve veřejných prostorech formou billboardů, plakátů, poutačů, tak i v soukromí, kde na nás útočí z obrazovek, rádia, tisku…Reklama je součástí globalizovaného světa a komerční reklama se podílela a podílí na vytváření a fungování konzumní společnosti. Orientace na materiální statky, kterou komerční reklama podporuje, se často děje na úkor statků duchovních, kulturních i sociálních. V poslední době se však i v České republice stále častěji setkáváme s jiným druhem reklamy. Je to tzv. sociální reklama, jejíž cílem není prodej zboží či služeb, ale snaží se v lidech probouzet pocit odpovědnosti za sebe i za druhé. Můžeme sem zařadit reklamy proti diskriminaci, reklamy na podporu neziskových organizací různého zaměření, protikuřácké reklamy a další, které se zabývají tématem prevence nemocí, reklamy věnující se lidskoprávním otázkám či stavu naší planety apod. Většinou se jedná o celospolečenské problémy, o kterých se sociální reklama snaží informovat, případně přimět občany k přispívání na dobročinné účely. Tyto reklamy tedy nejsou orientovány na hmotný zisk, i když o přínos nepřímých ekonomických efektů pro společnost se snaží (eliminace negativních jevů, vzdělanější společnost…). Sociální reklamy jsou zadávány většinou státními a...
The social advertising is a cultural phenomenon, the objective of which is to point out the problems of society and to change the public attitude and behaviour. These objectives are reached by the same principles and strategies used in the commercial advertising. The social advertising, as well as its hybrid and transitional forms, are a branch of the social marketing. While the submitters of the social advertising are mostly non-profit organizations, even more private companies are involved in Corporate Social Responsibility programme, trying to reach not only their company (commercial) goals but also the sociality beneficial goals in order to distinguish from the competition. The marketing instrument which puts on the notifications about this activity into the company communication strategy is called Cause Related Marketing. Considering the social advertising in the Czech Republic (or CSSR) we can only talk about it when regarding the change of the regime in 1989. Even if we can find this kind of advertising in the era of communism, it was mostly only the propagandism. For this reasons, the social advertising is at the higher level in Western Europe and The United States of America, as more space and assets are devoted to it then in our country. In my thesis I tried to plot its problems, to consult it...