Vzdělávání a strukturování času u nezaměstnaných - empirické šetření u nezaměstnaných žen
Education and time structure of unemployed - empirical research among unemployed women
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/20921/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20921Identifikátory
SIS: 71743
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lorenzová, Jitka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Záměrem této práce bylo zmapovat, jakým způsobem využívá čas v oddobí nezaměstnanosti několik nezaměstnaných žen ke vzdělávání a zjistit, jaké jsou jejich vzdělávací aktivity a cíle; vlastní způsoby získávání znalostí, dovedností a poznatků; motivace ke studiu, její stimuly a překážky a s tím související socioekonomické zázemí; časové strukturování vzdělávání/učení se/opakování učiva. Zároveň byla u respondentek zjišťována dotazníkovou formou míra strukturování času a tendence k prokrastinaci formou škál. Tato zjištění měla potvrdit případnou pozitivní korelaci mezi přístupem respondentek ke vzdělávání a dobrou schopností strukturovat čas a nízkou tendencí k prokrastinaci. Klíčová slova: nezaměstnanost, vzdělávání, strukturování času, prokrastinace.
The purpose of the study was to investigate the use of time of several unemployed women and how do they fill time with educational and self-development activities, identify their own educational styles; what support and block their motivation and how is their social and economical background, how their time structure of educational and repetitive process is. Unemplyed women completed a questionnaire identifying their educational goals and attitudes and tests measuring time structure and procrastination. Data from the questionnaires and scales were analysing to find positive correlations between high interest and active attitude for education and good time structure and low procrastionation. Key words: unemployment, education, time structure, procrastination.