Osobnostní růst frekventantů psychoterapeutického výcviku SUR
Personal growth of the SUR psychotherapist training participants
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/20937/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20937Identifikátory
SIS: 71448
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štětovská, Iva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
19. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce ze zabývá tím, jaký vliv má absolvování dlouhodobého sebezkušenostního výcviku systému SUR na osobnost jeho frekventantů. Teoretická část práce se věnuje vymezení systému SUR, jeho teoretického základu a současnou podobou výcvikového systému. Zpracovává poznantky o osobnosti a jejím růstu. Hovoří o dynamické psychoterapii, ze které systém SUR vychází a o jejím pojetí osobnosti. Teoretická část dále vymezuje, které psychoterapeutické prostředky jsou využívány ve výcviku SUR systému. V neposlední řadě se věnuje faktorům osobnosti, které ovlivňují úspěšnost psychoterapeuta. Praktická část diplomové práce popisuje longitudinální studii frekventantů výcviku SUR systému. Studuje osobnostní růst absolventů výcviku a porovnává jej se stavem běžné populace, která výcvik nepodstoupila. V praktické části jsou podrobně popsány metody výzkumu a jeho výsledky. V závěru jsou diskutovány výstupy a jsou navrženy možné směry dalšího bádání.
This thesis investigates effects of long-term SUR therapist training on its participants' personalities. In theoretical part of the thesis the author defines SUR psychotherapy system, describes its theoretical background and nowadays representation of the training system. She surveys knowledge about personality and its growth. Dynamic psychotherapy as a theoretical source of SUR is described as well. She elaborates specific means used in training process that directly influence personality of the participants. She also investigates personality traits of therapist that determine success of the therapy. Practical part of the thesis describes longitudinal sudy of participants undergoing 5-years training in SUR therapy. She studies personal growth of the participants and compares it to general population that have not undergone such a training. Research methods and research findings are described in detail. In the conclusion she discuses her findings and proposes new directions for research in this area.