dc.contributor.advisor | Opravilová, Eva | |
dc.creator | Pavlovová, Ivona | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T12:03:59Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T12:03:59Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/20985 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na připravenost začínajících učitelek na samostatnou práci v mateřské škole z hlediska požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická část zpracovaná za pomoci odborné literatury koresponduje s tématy v praktické části práce. Definuje důležité odborné pojmy, přibližuje učitelskou profesi z několika úhlů pohledu - učitel obecně, začínající učitel, učitelka mateřské školy. Praktická část práce se zaměřuje na začátečnické obtíže začínajících učitelek v souvislosti s odbornou přípravou na pedagogických školách a pedagogických fakultách, sleduje studijní program a jeho obsah, objasňuje průběh a organizaci praktických činností. Začátečnické obtíže byly zkoumány prostřednictvím vybraných pedagogických metod - pozorování, rozhovory, písemné dotazování u náhodného vzorku začínajících učitelek a studentek. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Thesis is focused on preparedness of young teachers who begin with their independent practice in kindergartens from the point of view of requirements from General Educational Program for Pre-School Education. Teoretical part worked out with professional literature corresponds with topics in Practical Part. It defines crucial terminology, introduces a profession of a teacher from various points of view - a teacher in general, a young teacher , a teacher in a kindergarten. Practical Part targets the novice troubles of young teachers in context of professional studies at Pedagogy College and at Faculty of Pedagogy, it shows a program of studies and its contents, it clears up a procedure and organisation of practical activities. Novice troubeles were inspected by means of selected pedagogical methods - process observation, interview, written questioning with a sample random of young teachers and students. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Profesní začátky učitelky mateřské školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-29 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 71145 | |
dc.title.translated | Professional beginnings of a kindergarten teacher | en_US |
dc.contributor.referee | Koťátková, Soňa | |
dc.identifier.aleph | 001200337 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na připravenost začínajících učitelek na samostatnou práci v mateřské škole z hlediska požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická část zpracovaná za pomoci odborné literatury koresponduje s tématy v praktické části práce. Definuje důležité odborné pojmy, přibližuje učitelskou profesi z několika úhlů pohledu - učitel obecně, začínající učitel, učitelka mateřské školy. Praktická část práce se zaměřuje na začátečnické obtíže začínajících učitelek v souvislosti s odbornou přípravou na pedagogických školách a pedagogických fakultách, sleduje studijní program a jeho obsah, objasňuje průběh a organizaci praktických činností. Začátečnické obtíže byly zkoumány prostřednictvím vybraných pedagogických metod - pozorování, rozhovory, písemné dotazování u náhodného vzorku začínajících učitelek a studentek. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Thesis is focused on preparedness of young teachers who begin with their independent practice in kindergartens from the point of view of requirements from General Educational Program for Pre-School Education. Teoretical part worked out with professional literature corresponds with topics in Practical Part. It defines crucial terminology, introduces a profession of a teacher from various points of view - a teacher in general, a young teacher , a teacher in a kindergarten. Practical Part targets the novice troubles of young teachers in context of professional studies at Pedagogy College and at Faculty of Pedagogy, it shows a program of studies and its contents, it clears up a procedure and organisation of practical activities. Novice troubeles were inspected by means of selected pedagogical methods - process observation, interview, written questioning with a sample random of young teachers and students. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012003370106986 | |