Zobrazit minimální záznam

Usage of alternative methods in the DaF education with respect to the Montessori pedagogy
Využívání alternativních metod ve výuce německého jazyka jako cizího se zřetelem na pedagogiku Montessori
dc.contributor.advisorŠvermová, Dagmar
dc.creatorToufarová, Dagmar
dc.date.accessioned2017-04-18T12:08:53Z
dc.date.available2017-04-18T12:08:53Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21005
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá alternativními metodami výuky, především pak pedagogikou Marie Montessori. Teoretická část práce zahrnuje vysvětlení základních pojmů z oblasti reformní pedagogiky, údaje o životě a díle Marie Montessori. Podstatná část práce je věnována samotné Montessori pedagogice z pohledu historického vývoje až do součastnosti a představení této metody na základě jejích hlavních principů. Uvedeny jsou i postupy ve výuce s využitím Montessori materiálů a pomůcek. Důležitou částí je představení jazykové výuky dle Montessori metody. Empirická část uvádí výsledky dotazníkového šetření týkajícího se současného stavu Montessori škol v České republice a jazykové výuky, především pak zjištění údajů týkajících se výuky německého jazyka jako cizího, na těchto školách. Závěrečnou část práce tvoří shrnutí údajů a úvaha o Montessori pedagogice v ČR a dalších možnostech jejího využití ve výuce německého jazyka jako cizího.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis addresses alternative methods of education, especially the pedagogy by Marie Montessori. The teoretical part of the thesis includes explanation of the basic ideas from the reform pedagogy field, the information about life and works of Marie Montessori. The substantial part of the work is dedicated to the Montessori pedagogy self, from the view of the historical evolution to present, and introduction of this method based on it's main principles. Mentioned are as well the education procedures using Montessori materials and tools. Important part of the thesis is also the introduction of the language education according to the Montessori methods. The empirical part lists the results of the conducted survey regarding the current state of the Montessori schools in the Czech Republic and language education, with special focus on the German language - as foreign language - education in the mentioned schools. The final part of the thesis is a summary of researched facts and an essay regarding Montessori pedagogy in the Czech Republic and the further possibilities of it's further utilization in the DaF education method.en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleBenutzen der alternativen Methoden im Unterricht Deutsch als Fremdsprache mit Schwerpunkt Montessori Pädagogikde_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-29
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71075
dc.title.translatedUsage of alternative methods in the DaF education with respect to the Montessori pedagogyen_US
dc.title.translatedVyužívání alternativních metod ve výuce německého jazyka jako cizího se zřetelem na pedagogiku Montessorics_CZ
dc.contributor.refereeNečasová, Pavla
dc.identifier.aleph001139284
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - ruský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German - Russian Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - ruský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German - Russian Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá alternativními metodami výuky, především pak pedagogikou Marie Montessori. Teoretická část práce zahrnuje vysvětlení základních pojmů z oblasti reformní pedagogiky, údaje o životě a díle Marie Montessori. Podstatná část práce je věnována samotné Montessori pedagogice z pohledu historického vývoje až do součastnosti a představení této metody na základě jejích hlavních principů. Uvedeny jsou i postupy ve výuce s využitím Montessori materiálů a pomůcek. Důležitou částí je představení jazykové výuky dle Montessori metody. Empirická část uvádí výsledky dotazníkového šetření týkajícího se současného stavu Montessori škol v České republice a jazykové výuky, především pak zjištění údajů týkajících se výuky německého jazyka jako cizího, na těchto školách. Závěrečnou část práce tvoří shrnutí údajů a úvaha o Montessori pedagogice v ČR a dalších možnostech jejího využití ve výuce německého jazyka jako cizího.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis addresses alternative methods of education, especially the pedagogy by Marie Montessori. The teoretical part of the thesis includes explanation of the basic ideas from the reform pedagogy field, the information about life and works of Marie Montessori. The substantial part of the work is dedicated to the Montessori pedagogy self, from the view of the historical evolution to present, and introduction of this method based on it's main principles. Mentioned are as well the education procedures using Montessori materials and tools. Important part of the thesis is also the introduction of the language education according to the Montessori methods. The empirical part lists the results of the conducted survey regarding the current state of the Montessori schools in the Czech Republic and language education, with special focus on the German language - as foreign language - education in the mentioned schools. The final part of the thesis is a summary of researched facts and an essay regarding Montessori pedagogy in the Czech Republic and the further possibilities of it's further utilization in the DaF education method.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011392840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV