Práce s chybou při výuce německého jazyka se zřetelem k ústnímu i písemnému projevu
Dealing with mistakes in teaching German language with regards to oral and writing skills
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21007Identifikátory
SIS: 57298
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
29. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Autor Dominika Pelikanova, ucitelstvi SS (Nj - Zsv) Nazev Prace s chybou pri vYuce nemeckeho jazyka se zretelem k ustnimu i pisemnemu projevu Dealing with mistakes in teaching German language with regards to oral and writing skills Pocet stran 96 Vysoka skola Univerzita Karlova, Pedagogicka fakulta, katedra germanistiky Vedouci diplomove prace PhDr. PavIa Necasova Ph.D. Popis prace Prace se zaby-va problematikou chyby jak v ustnim, tak i pisemnem projevu zaku. V teoreticke casti jsou vymezeny pozitivni a negativni aspekty fenomenu "chyba", jeji funkce a druhy klasifikace dIe nlznych kriterii. Jsou vytyceny jednotlive faze analyzy chyby a zdfuazneny osobnosti uCitele a zaka v ramci jejich interakce. V zaveru teoreticke casti se prace zaby-va konkretnimi specifiky prace s chybou v ustnim i pisemnem projevu zaku. Prakticka cast se orientuje na vlastni yYzkum, ktery probehl na prazskych ctyrletych gymnaziich. Jeho cHern bylo zjistit, jakym zpusobem uCitele k chybe pristupuji a jake metody jsou pri opravach ve vYuce vyuzivany. Pro sirsi nahled na danou problematiku byly pouzity t6 empiricke metody. Hlavni metoda dotazniku pro uCitele byla doplnena 0 dye dopliikove metody, a to strukturovany rozhovor s zaky a pozorovani vYuky.
Autor Dominika Pelikanova, ucitelstvi SS (Nj - Zsv) Nazev Prace s chybou pri vYuce nemeckeho jazyka se zretelem k ustnimu i pisemnemu projevu Dealing with mistakes in teaching German language with regards to oral and writing skills Pocet stran 96 Vysoka skola Univerzita Karlova, Pedagogicka fakulta, katedra germanistiky Vedouci diplomove prace PhDr. PavIa Necasova Ph.D. Popis prace Prace se zaby-va problematikou chyby jak v ustnim, tak i pisemnem projevu zaku. V teoreticke casti jsou vymezeny pozitivni a negativni aspekty fenomenu "chyba", jeji funkce a druhy klasifikace dIe nlznych kriterii. Jsou vytyceny jednotlive faze analyzy chyby a zdfuazneny osobnosti uCitele a zaka v ramci jejich interakce. V zaveru teoreticke casti se prace zaby-va konkretnimi specifiky prace s chybou v ustnim i pisemnem projevu zaku. Prakticka cast se orientuje na vlastni yYzkum, ktery probehl na prazskych ctyrletych gymnaziich. Jeho cHern bylo zjistit, jakym zpusobem uCitele k chybe pristupuji a jake metody jsou pri opravach ve vYuce vyuzivany. Pro sirsi nahled na danou problematiku byly pouzity t6 empiricke metody. Hlavni metoda dotazniku pro uCitele byla doplnena 0 dye dopliikove metody, a to strukturovany rozhovor s zaky a pozorovani vYuky.