Čínská pohádka metodami dramatické výchovy
Chinese fairy tale by methods of drama education
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21008Identifiers
Study Information System: 70721
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Svobodová, Radmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce je zaměřena na pohádky, jejich rozdělení, dotýká se také významu pohádek pro děti, jaká témata a postavy pohádka nabízí. Dále je práce zaměřena na specifika čínské pohádky a jak lze prostřednictvím dramatických metod uchopit knihu "Vrch čajové konvice". Součástí práce je rozbor literárního textu z pohledu dramatickovýchovného. V rámci projektu jsou použité čínské pohádky a jejich způsob využití v lekcích dramatické výchovy. Projekt se zabývá tím, jak lze přenést obsahy pohádek do žákovy zkušenosti a možnostmi, jak lze využít již zpracovaná témata. Součástí praktické části je popis projektu s reflexí.
The diploma thesis focuses on fairy tales, and its division, explains a sense of fairy tales for the children, which themes and characters the fairy tales offers. The thesis focuses on specifics of the Chinese fairy tale and how it is possible to take in the book " Peak ofteaspon" thanks to dramatic's methods. A part of the thesis is also the analysis of the literature text in dramatically- educational terms. Within the framework of the project are used Chinese fairy tales and its ways of use in dramatic-educational lessons. The project is considering, how it is possible to transfer the contents of fairy tales to the child's experiences and , how to use already processed themes. The practical part of the thesis includes a description of the project with a reflection.