Zobrazit minimální záznam

Practising of verbal forms in the education of Czech for foreigners
dc.contributor.advisorJanovec, Ladislav
dc.creatorKratochvílová, Marie
dc.date.accessioned2017-04-18T12:17:25Z
dc.date.available2017-04-18T12:17:25Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21015
dc.description.abstractPráce se věnuje morfologickým cvičením v češtině pro cizince, především pak konjugaci sloves. Mapuje, která cvičení se při výuce češtiny jako cizího jazyka v morfologii užívají, ukazuje, které úlohy je vhodnější zařadit pro začáteční nácvik jazykového jevu, které lze naopak použít při procvičování nebo k zopakování látky. Ve výuce konjugace sloves v češtině nevyužíváme pouze cvičení doplňovací, substituční, navazovací, do výuky lze zařadit množství jazykových her, aktivit, jež se svým charakterem blíží různým přirozeným komunikačním situacím. Na konkrétních cvičeních je zde předvedeno, jak co nelépe procvičit určité jazykové jevy. V teoretické části jsou naznačeny faktory, jež ovlivňují výběr úloh, představeny nej frekventovanější typy cvičení, jichž se ve výuce cizího jazyka využívá. Praktická část se okrajově věnuje substantivům - kategoriím čísla, rodu a životnosti, neboť tyto se ve větší míře dotýkají problematiky slovesných tvarů. V praktické části, členěné do kapitol dle jednotlivých aspektů výuky slovesných tvarů (Prézens, Préteritum, Futurum, Kondicionál, Imperativ), nalezneme množství konkrétních cvičení, s komentářem hodnotícím jejich využití ve výuce češtiny pro cizmce.cs_CZ
dc.description.abstractThe essay deals with the morphological exercises of Czech for foreignes, especially with the conjugatin of verbs. It outlines which exercises could be used for morphology education of Czech as a Foreign Language and it shows which exercises are most beneficial for the initial training of this aspekt od the language and which ones could be used for further training and revision. To learn conjugation in Czech we do not only use exercises such as gap fill, substitution or sentence completion exercises, but we can make use of a lot of language games and activities, which by nature come closer to natural communication. By using concrete exercises, we show how to train the language the best. The theoretical part points out the factors influencing the choice of exercises and shows the most frequent types of exercises to be used for learning a foreign language. The practical part briefly deals with the nouns - categories of numbers, gender, category o f animata / inanimata, because these factors have a major impact on forming the verbs. In the practical part, which is devided into chapters according to the single steps o f learning the verbal forms (Present tense. Past tense. Future tense Conditional, Imperative), we can find a lot of concrete exercises with comments evaluating their use in the education of Czech...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProcvičování slovesných tvarů při výuce češtiny pro cizincecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-25
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72412
dc.title.translatedPractising of verbal forms in the education of Czech for foreignersen_US
dc.contributor.refereeChejnová, Pavla
dc.identifier.aleph001117999
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje morfologickým cvičením v češtině pro cizince, především pak konjugaci sloves. Mapuje, která cvičení se při výuce češtiny jako cizího jazyka v morfologii užívají, ukazuje, které úlohy je vhodnější zařadit pro začáteční nácvik jazykového jevu, které lze naopak použít při procvičování nebo k zopakování látky. Ve výuce konjugace sloves v češtině nevyužíváme pouze cvičení doplňovací, substituční, navazovací, do výuky lze zařadit množství jazykových her, aktivit, jež se svým charakterem blíží různým přirozeným komunikačním situacím. Na konkrétních cvičeních je zde předvedeno, jak co nelépe procvičit určité jazykové jevy. V teoretické části jsou naznačeny faktory, jež ovlivňují výběr úloh, představeny nej frekventovanější typy cvičení, jichž se ve výuce cizího jazyka využívá. Praktická část se okrajově věnuje substantivům - kategoriím čísla, rodu a životnosti, neboť tyto se ve větší míře dotýkají problematiky slovesných tvarů. V praktické části, členěné do kapitol dle jednotlivých aspektů výuky slovesných tvarů (Prézens, Préteritum, Futurum, Kondicionál, Imperativ), nalezneme množství konkrétních cvičení, s komentářem hodnotícím jejich využití ve výuce češtiny pro cizmce.cs_CZ
uk.abstract.enThe essay deals with the morphological exercises of Czech for foreignes, especially with the conjugatin of verbs. It outlines which exercises could be used for morphology education of Czech as a Foreign Language and it shows which exercises are most beneficial for the initial training of this aspekt od the language and which ones could be used for further training and revision. To learn conjugation in Czech we do not only use exercises such as gap fill, substitution or sentence completion exercises, but we can make use of a lot of language games and activities, which by nature come closer to natural communication. By using concrete exercises, we show how to train the language the best. The theoretical part points out the factors influencing the choice of exercises and shows the most frequent types of exercises to be used for learning a foreign language. The practical part briefly deals with the nouns - categories of numbers, gender, category o f animata / inanimata, because these factors have a major impact on forming the verbs. In the practical part, which is devided into chapters according to the single steps o f learning the verbal forms (Present tense. Past tense. Future tense Conditional, Imperative), we can find a lot of concrete exercises with comments evaluating their use in the education of Czech...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990011179990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV