Zobrazit minimální záznam

Support and Advancement of Fifth-Grade Pupils' Reading Comprehension
dc.contributor.advisorHausenblas, Ondřej
dc.creatorCachová, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-18T12:20:12Z
dc.date.available2017-04-18T12:20:12Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21026
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou rozvoje porozumění čtenému, konkrétně u žáků pátých ročníků. Teoretická část práce vychází z vymezení pojmu čtenářské gramotnosti, v jehož rámci je uvedena i klasifikace určitých čtenářských dovedností, které tvoří jasný terminologický základ pro další části práce. Po vymezení požadavků na rozvoj čtenářských dovedností v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání následují rešerše pro tuto problematiku podstatných mezinárodních výzkumů i jednoho tuzemského projektu a rozhovory s učiteli. Na základě těchto rešerší i rozhovorů jsou stanoveny dovednosti rozvíjené během lekcí v praktické části. Popsány jsou také metody a formy práce, jejichž využití by mělo přispět k rozvoji čtenářské gramotnosti, opomenuty nezůstávají ani samotné čtenářské zájmy žáků prepubescentního věku. Závěrem teoretické části jsou stanovena východiska pro část praktickou. Praktická část se skládá ze dvou úzce propojených celků - příprav tří lekcí, jejichž cílem byl rozvoj tří vybraných dovedností, a analýzy jejich následné realizace.cs_CZ
dc.description.abstractMy diploma paper deals with the problems of the advancement of fifth-grade pupils' reading comprehension. The theoretical part starts from the specification of the reading literacy conception, within the scope of which the classification of certain reading skills is presented. They form the clear terminology base for the other parts of my diploma paper. After the statement of requirements for the advancement of reading skills in the Framework Education Programme for Elementary Education, the exploration of facts of international researches and one local project substantial for these problems and interviews with teachers follow. On the basis of those explorations and interviews, the skills advanced during the lessons in the practical part are determined. Methods and forms of work the use of which should contribute to the advancement of reading literacy are also described, as well as prepubescent pupils' reading interests. The practical part consists of two closely interconnected units - the preparation of three lessons the aim of which was the advancement of three selected skills and their realization analyses.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePodpora a rozvoj porozumění čtenému u žáků pátých ročníkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-26
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72456
dc.title.translatedSupport and Advancement of Fifth-Grade Pupils' Reading Comprehensionen_US
dc.contributor.refereeHník, Ondřej
dc.identifier.aleph001117700
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou rozvoje porozumění čtenému, konkrétně u žáků pátých ročníků. Teoretická část práce vychází z vymezení pojmu čtenářské gramotnosti, v jehož rámci je uvedena i klasifikace určitých čtenářských dovedností, které tvoří jasný terminologický základ pro další části práce. Po vymezení požadavků na rozvoj čtenářských dovedností v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání následují rešerše pro tuto problematiku podstatných mezinárodních výzkumů i jednoho tuzemského projektu a rozhovory s učiteli. Na základě těchto rešerší i rozhovorů jsou stanoveny dovednosti rozvíjené během lekcí v praktické části. Popsány jsou také metody a formy práce, jejichž využití by mělo přispět k rozvoji čtenářské gramotnosti, opomenuty nezůstávají ani samotné čtenářské zájmy žáků prepubescentního věku. Závěrem teoretické části jsou stanovena východiska pro část praktickou. Praktická část se skládá ze dvou úzce propojených celků - příprav tří lekcí, jejichž cílem byl rozvoj tří vybraných dovedností, a analýzy jejich následné realizace.cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma paper deals with the problems of the advancement of fifth-grade pupils' reading comprehension. The theoretical part starts from the specification of the reading literacy conception, within the scope of which the classification of certain reading skills is presented. They form the clear terminology base for the other parts of my diploma paper. After the statement of requirements for the advancement of reading skills in the Framework Education Programme for Elementary Education, the exploration of facts of international researches and one local project substantial for these problems and interviews with teachers follow. On the basis of those explorations and interviews, the skills advanced during the lessons in the practical part are determined. Methods and forms of work the use of which should contribute to the advancement of reading literacy are also described, as well as prepubescent pupils' reading interests. The practical part consists of two closely interconnected units - the preparation of three lessons the aim of which was the advancement of three selected skills and their realization analyses.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990011177000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV