dc.contributor.advisor | Hausenblas, Ondřej | |
dc.creator | Cachová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T12:20:12Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T12:20:12Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21026 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje porozumění čtenému, konkrétně u žáků pátých ročníků. Teoretická část práce vychází z vymezení pojmu čtenářské gramotnosti, v jehož rámci je uvedena i klasifikace určitých čtenářských dovedností, které tvoří jasný terminologický základ pro další části práce. Po vymezení požadavků na rozvoj čtenářských dovedností v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání následují rešerše pro tuto problematiku podstatných mezinárodních výzkumů i jednoho tuzemského projektu a rozhovory s učiteli. Na základě těchto rešerší i rozhovorů jsou stanoveny dovednosti rozvíjené během lekcí v praktické části. Popsány jsou také metody a formy práce, jejichž využití by mělo přispět k rozvoji čtenářské gramotnosti, opomenuty nezůstávají ani samotné čtenářské zájmy žáků prepubescentního věku. Závěrem teoretické části jsou stanovena východiska pro část praktickou. Praktická část se skládá ze dvou úzce propojených celků - příprav tří lekcí, jejichž cílem byl rozvoj tří vybraných dovedností, a analýzy jejich následné realizace. | cs_CZ |
dc.description.abstract | My diploma paper deals with the problems of the advancement of fifth-grade pupils' reading comprehension. The theoretical part starts from the specification of the reading literacy conception, within the scope of which the classification of certain reading skills is presented. They form the clear terminology base for the other parts of my diploma paper. After the statement of requirements for the advancement of reading skills in the Framework Education Programme for Elementary Education, the exploration of facts of international researches and one local project substantial for these problems and interviews with teachers follow. On the basis of those explorations and interviews, the skills advanced during the lessons in the practical part are determined. Methods and forms of work the use of which should contribute to the advancement of reading literacy are also described, as well as prepubescent pupils' reading interests. The practical part consists of two closely interconnected units - the preparation of three lessons the aim of which was the advancement of three selected skills and their realization analyses. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Podpora a rozvoj porozumění čtenému u žáků pátých ročníků | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-26 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 72456 | |
dc.title.translated | Support and Advancement of Fifth-Grade Pupils' Reading Comprehension | en_US |
dc.contributor.referee | Hník, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 001117700 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje porozumění čtenému, konkrétně u žáků pátých ročníků. Teoretická část práce vychází z vymezení pojmu čtenářské gramotnosti, v jehož rámci je uvedena i klasifikace určitých čtenářských dovedností, které tvoří jasný terminologický základ pro další části práce. Po vymezení požadavků na rozvoj čtenářských dovedností v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání následují rešerše pro tuto problematiku podstatných mezinárodních výzkumů i jednoho tuzemského projektu a rozhovory s učiteli. Na základě těchto rešerší i rozhovorů jsou stanoveny dovednosti rozvíjené během lekcí v praktické části. Popsány jsou také metody a formy práce, jejichž využití by mělo přispět k rozvoji čtenářské gramotnosti, opomenuty nezůstávají ani samotné čtenářské zájmy žáků prepubescentního věku. Závěrem teoretické části jsou stanovena východiska pro část praktickou. Praktická část se skládá ze dvou úzce propojených celků - příprav tří lekcí, jejichž cílem byl rozvoj tří vybraných dovedností, a analýzy jejich následné realizace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My diploma paper deals with the problems of the advancement of fifth-grade pupils' reading comprehension. The theoretical part starts from the specification of the reading literacy conception, within the scope of which the classification of certain reading skills is presented. They form the clear terminology base for the other parts of my diploma paper. After the statement of requirements for the advancement of reading skills in the Framework Education Programme for Elementary Education, the exploration of facts of international researches and one local project substantial for these problems and interviews with teachers follow. On the basis of those explorations and interviews, the skills advanced during the lessons in the practical part are determined. Methods and forms of work the use of which should contribute to the advancement of reading literacy are also described, as well as prepubescent pupils' reading interests. The practical part consists of two closely interconnected units - the preparation of three lessons the aim of which was the advancement of three selected skills and their realization analyses. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011177000106986 | |