dc.contributor.advisor | Váňová, Hana | |
dc.creator | Vajdlová, Helena | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T12:35:56Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T12:35:56Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21073 | |
dc.description.abstract | Předmětem předkládané DP je postihnout úlohu písně v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školy a stanovit závazná kritéria při volbě písňového repertoáru. Práce má část teoretickou, která analyzuje pedagogická východiska při práci s písní a stanoví závazná kritéria výběru písní (kritérium esteticko-umělecké, vzdělávací, výchovné, pestrosti a rozmanitosti výběru, technické náročnosti). Každé z těchto kritérií je blíže analyzováno, zvýšená pozornost je věnována požadavku esteticko-umělecké hodnoty zvolené písně. Zároveň kritériím výchovně vzdělávacím s důrazem na psychologický přístup žákovi. Práce přihlíží též novým tendencím, které se objevují v souvislosti s RVP a zdůrazňuje výchovné hledisko při práci s písní. Vymezená kritéria z teoretické části práce se promítají do části praktické, která přináší podrobnou analýzu cyklu "Die Kinderlieder" (Dětské písně) J. K. Vaňhala a nejsou zde opomenuty také metodické pokyny usnadňující učitelům nácvik těchto písní a jejich výchovně-vzdělávací využití. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The subject of this thesis is to appreciate the role of a song in the musical education of pupils in the 1 st grade of primary school and to define the binding criteria for selection of the repertoir. The thesis has a theoretical part, which analyses pedagogical bases for working with songs and sets the binding criteria (aestethicalarstistic, educational, pedagogical, variety and diversity, technical severity). Each of this criteria is analysed in detail, especially the demand of aestheticalartistic qualities of a chosen song. As well as the criteria educational and pedagogical, accenting the psychological approach to the pupil. The thesis deals with new trends in education (as indicated in framework educatinal programme) and accents the pedagogical basis of working with a song. All the criteria defined in the theoretical part are projected to the practical part, which mainly analyses a piece by J. K. Vaňhal "Die Kinderlieder" (Dětské písně, Children's songs). Also there are mentioned guidelines that should facilitate teacher the rehearsal of those songs and its educational and pedagogical use. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Píseň v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-21 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 72492 | |
dc.title.translated | Song in musicality of pupils on the elementary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Tichá, Alena | |
dc.identifier.aleph | 001130817 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem předkládané DP je postihnout úlohu písně v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školy a stanovit závazná kritéria při volbě písňového repertoáru. Práce má část teoretickou, která analyzuje pedagogická východiska při práci s písní a stanoví závazná kritéria výběru písní (kritérium esteticko-umělecké, vzdělávací, výchovné, pestrosti a rozmanitosti výběru, technické náročnosti). Každé z těchto kritérií je blíže analyzováno, zvýšená pozornost je věnována požadavku esteticko-umělecké hodnoty zvolené písně. Zároveň kritériím výchovně vzdělávacím s důrazem na psychologický přístup žákovi. Práce přihlíží též novým tendencím, které se objevují v souvislosti s RVP a zdůrazňuje výchovné hledisko při práci s písní. Vymezená kritéria z teoretické části práce se promítají do části praktické, která přináší podrobnou analýzu cyklu "Die Kinderlieder" (Dětské písně) J. K. Vaňhala a nejsou zde opomenuty také metodické pokyny usnadňující učitelům nácvik těchto písní a jejich výchovně-vzdělávací využití. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The subject of this thesis is to appreciate the role of a song in the musical education of pupils in the 1 st grade of primary school and to define the binding criteria for selection of the repertoir. The thesis has a theoretical part, which analyses pedagogical bases for working with songs and sets the binding criteria (aestethicalarstistic, educational, pedagogical, variety and diversity, technical severity). Each of this criteria is analysed in detail, especially the demand of aestheticalartistic qualities of a chosen song. As well as the criteria educational and pedagogical, accenting the psychological approach to the pupil. The thesis deals with new trends in education (as indicated in framework educatinal programme) and accents the pedagogical basis of working with a song. All the criteria defined in the theoretical part are projected to the practical part, which mainly analyses a piece by J. K. Vaňhal "Die Kinderlieder" (Dětské písně, Children's songs). Also there are mentioned guidelines that should facilitate teacher the rehearsal of those songs and its educational and pedagogical use. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011308170106986 | |