Zobrazit minimální záznam

Song in musicality of pupils on the elementary schools
dc.contributor.advisorVáňová, Hana
dc.creatorVajdlová, Helena
dc.date.accessioned2017-04-18T12:35:56Z
dc.date.available2017-04-18T12:35:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21073
dc.description.abstractPředmětem předkládané DP je postihnout úlohu písně v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školy a stanovit závazná kritéria při volbě písňového repertoáru. Práce má část teoretickou, která analyzuje pedagogická východiska při práci s písní a stanoví závazná kritéria výběru písní (kritérium esteticko-umělecké, vzdělávací, výchovné, pestrosti a rozmanitosti výběru, technické náročnosti). Každé z těchto kritérií je blíže analyzováno, zvýšená pozornost je věnována požadavku esteticko-umělecké hodnoty zvolené písně. Zároveň kritériím výchovně vzdělávacím s důrazem na psychologický přístup žákovi. Práce přihlíží též novým tendencím, které se objevují v souvislosti s RVP a zdůrazňuje výchovné hledisko při práci s písní. Vymezená kritéria z teoretické části práce se promítají do části praktické, která přináší podrobnou analýzu cyklu "Die Kinderlieder" (Dětské písně) J. K. Vaňhala a nejsou zde opomenuty také metodické pokyny usnadňující učitelům nácvik těchto písní a jejich výchovně-vzdělávací využití.cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this thesis is to appreciate the role of a song in the musical education of pupils in the 1 st grade of primary school and to define the binding criteria for selection of the repertoir. The thesis has a theoretical part, which analyses pedagogical bases for working with songs and sets the binding criteria (aestethicalarstistic, educational, pedagogical, variety and diversity, technical severity). Each of this criteria is analysed in detail, especially the demand of aestheticalartistic qualities of a chosen song. As well as the criteria educational and pedagogical, accenting the psychological approach to the pupil. The thesis deals with new trends in education (as indicated in framework educatinal programme) and accents the pedagogical basis of working with a song. All the criteria defined in the theoretical part are projected to the practical part, which mainly analyses a piece by J. K. Vaňhal "Die Kinderlieder" (Dětské písně, Children's songs). Also there are mentioned guidelines that should facilitate teacher the rehearsal of those songs and its educational and pedagogical use.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePíseň v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-21
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId72492
dc.title.translatedSong in musicality of pupils on the elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereeTichá, Alena
dc.identifier.aleph001130817
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem předkládané DP je postihnout úlohu písně v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školy a stanovit závazná kritéria při volbě písňového repertoáru. Práce má část teoretickou, která analyzuje pedagogická východiska při práci s písní a stanoví závazná kritéria výběru písní (kritérium esteticko-umělecké, vzdělávací, výchovné, pestrosti a rozmanitosti výběru, technické náročnosti). Každé z těchto kritérií je blíže analyzováno, zvýšená pozornost je věnována požadavku esteticko-umělecké hodnoty zvolené písně. Zároveň kritériím výchovně vzdělávacím s důrazem na psychologický přístup žákovi. Práce přihlíží též novým tendencím, které se objevují v souvislosti s RVP a zdůrazňuje výchovné hledisko při práci s písní. Vymezená kritéria z teoretické části práce se promítají do části praktické, která přináší podrobnou analýzu cyklu "Die Kinderlieder" (Dětské písně) J. K. Vaňhala a nejsou zde opomenuty také metodické pokyny usnadňující učitelům nácvik těchto písní a jejich výchovně-vzdělávací využití.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this thesis is to appreciate the role of a song in the musical education of pupils in the 1 st grade of primary school and to define the binding criteria for selection of the repertoir. The thesis has a theoretical part, which analyses pedagogical bases for working with songs and sets the binding criteria (aestethicalarstistic, educational, pedagogical, variety and diversity, technical severity). Each of this criteria is analysed in detail, especially the demand of aestheticalartistic qualities of a chosen song. As well as the criteria educational and pedagogical, accenting the psychological approach to the pupil. The thesis deals with new trends in education (as indicated in framework educatinal programme) and accents the pedagogical basis of working with a song. All the criteria defined in the theoretical part are projected to the practical part, which mainly analyses a piece by J. K. Vaňhal "Die Kinderlieder" (Dětské písně, Children's songs). Also there are mentioned guidelines that should facilitate teacher the rehearsal of those songs and its educational and pedagogical use.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990011308170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV