dc.contributor.advisor | Linková, Marie | |
dc.creator | Prokop, Martin | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T12:37:28Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T12:37:28Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21075 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní školu z pohledu učitele. Pracuje se v ní s terminologií o integraci, právní úpravou integrace v České republice. V práci je dále analyzován význam, přínos a překážky v procesu školní integrace, jsou popisovány podmínky a kompetence významných činitelů, kteří se na procesu integrace podílejí. Cílem praktické části je zjistit a porovnat názory, zkušenosti a potřeby integrujících učitelů v oblasti integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd. Diplomová práce je určena pro začínající pedagogy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on the problems of integration of pupils with the special educational needs into the mainstream schools. It deals with the terminology connected with this topic and law adjustment of the integration in the Czech Republic. The thesis analyses the meaning, contribution and obstacles in the process of the integration at school, describes the conditions and competencies of the relevant factors. The aim of the research is to find out and compare opinions, pieces of experience and needs of integrating teachers in the sphere of the integration of pupils with the special educational needs into the mainstream schools. The thesis is determined to beginning teachers. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Integrace žáků se speciálními potřebami na základní školu z pohledu učitele | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-19 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 70747 | |
dc.title.translated | Integration of pupils with the special educational needs into the mainstream schools from the teacher's point of view | en_US |
dc.contributor.referee | Kalbáčová, Jaroslava | |
dc.identifier.aleph | 001136837 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní školu z pohledu učitele. Pracuje se v ní s terminologií o integraci, právní úpravou integrace v České republice. V práci je dále analyzován význam, přínos a překážky v procesu školní integrace, jsou popisovány podmínky a kompetence významných činitelů, kteří se na procesu integrace podílejí. Cílem praktické části je zjistit a porovnat názory, zkušenosti a potřeby integrujících učitelů v oblasti integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd. Diplomová práce je určena pro začínající pedagogy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on the problems of integration of pupils with the special educational needs into the mainstream schools. It deals with the terminology connected with this topic and law adjustment of the integration in the Czech Republic. The thesis analyses the meaning, contribution and obstacles in the process of the integration at school, describes the conditions and competencies of the relevant factors. The aim of the research is to find out and compare opinions, pieces of experience and needs of integrating teachers in the sphere of the integration of pupils with the special educational needs into the mainstream schools. The thesis is determined to beginning teachers. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011368370106986 | |