Rozvoj sociálních dovedností lektora v dalším profesním vzdělávání
Social skills development of the trainer in further vocational adult education
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/21349/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21349Identifikátory
SIS: 82256
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasíková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
26. 1. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Hlavním předmětem zájmu předkládané práce je lektor zabývající se dalším profesním vzděláváním dospělých v oblasti sociálních dovedností. První část je věnována nejen osobnosti lektora ve vztahu k jeho kvalifikaci a kompetenci, ale také deskripci a analýze jednotlivých sociálních dovedností. Navazující empirická část zkoumá motivaci lektorů k výkonu lektorské profese, jejich přístup ke vzdělávání a schopnost sebereflexe. V závěru jsou upřesněny možnosti rozvoje sociálních dovedností a rovněž navržen metodický program zaměřený na rozvoj dovednosti řešení konfliktů a vyjednávání.
The main subject of interest in the presented thesis is the trainer who deals with further vocational adult education in the area of social skills. The first section presents not only the trainer's personality in the relationship to the qualification and competency, but also the description and analysis of particular social skills. The following empirical section researches the trainers' motivation in relation to their performance in trainer profession, their approach to education and the ability for self-reflection. In the conclusion, the various possibilities for further development of useful social skills are specified and the methodical programme suggested which focuses on conflict-resolution and negotiation skill development.