Kybernetická šikana
Cyberbullying
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/21363/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21363Identifikátory
SIS: 76748
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vítečková, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Šikana nikdy nebyla jednodušší. Díky obrovskému rozmachu informačních a komunikačních technologií, může prakticky kdokoliv, v soukromí domovů, anonymitě počítačových učeben či internetových kaváren, obtěžovat kohokoliv. 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. I takto může vypadat kybernetická šikana. Co je kybernetická šikana a jaká jsou její specifika, jakých nejčastějších forem nabývá, kdo jsou agresoři, kdo oběti, jak velká část mladých lidí se s tímto jevem setkala nejen ve světě, ale i v České Republice. Jakým způsobem by na případy kybernetické šikany měla reagovat škola, rodiče a samy oběti a jaké jsou možnosti prevence. To jsou otázky, na které jsem se na následujících stránka snažila nalézt odpověď.
Bullying has never been easier. Thanks to boom in informations a comunications technologies, almost anybody, in privacy of their houses, in anonymity of PC classroom or internet caffés, can bullying almost whosever. 24 hours a day, 7 days a week. Also this can be a form of cyberbullying. What cyberbullying is, what are the specifics, what are the most common forms, who are aggressors, who are targets, how many young people has encounte with cyberbullying not only all around the world, but also in Czech Republic. How school staff, parents and targets have to react, when a problem with cyberbullying has appared. What are the possibilitis of prevention. I have tried to respond on following next pages to those questions.