Zobrazit minimální záznam

Perception of anxiety by infants
dc.contributor.advisorHoráková Hoskovcová, Simona
dc.creatorZradičková Šafránková, Karla
dc.date.accessioned2017-04-19T10:27:02Z
dc.date.available2017-04-19T10:27:02Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21382
dc.description.abstractStrach patří nevyhnutelně k našemu životu. Provází nás od narození až do smrti. Ačkoli je strach vnímán povětšinou velice negativně, je pro člověka užitečným průvodcem a zcela přirozeným jevem. Tématem naší diplomové práce je popsat způsob vnímání strachu u dětí předškolního věku a strategie zvládání situací, v nichž se mají se svým strachem utkat. Konkrétně sledujeme, čeho se dnešní děti předškolního věku bojí a na čem jsou založeny strategie, které napomáhají s emocí strachu úspěšně bojovat. Diplomová práce má dvě hlavní části. V teoretické části se snažíme o vymezení pojmů strach a s ním souvisejícího úzkost, věnujeme se také pojetí této emoce v různých psychologických školách, popisujeme emoci strachu v ontogenezi jedince. Krátce se zastavujeme také u emoční regulace a copingových strategií. V empirické části pak rozebíráme výsledky jednotlivých námi zvolených metod a dáváme je do vzájemné souvislosti. Pro zjištění výše uvedených cílů jsme sestavili skupinový program, který se skládal z několika na sebe navazujících úkolů. Do programu jsme zahrnuli krátký polostrukturovaný rozhovor s dětmi, metodu "skupinový teploměr", kresbu na zadané téma a "skupinové divadélko". Prováděli jsme kvalitativní a kvantitativní analýzu dat a zjištěné výstupy jsme porovnávali mezi sebou. Pracovali jsme s dětmi předškolního...cs_CZ
dc.description.abstractFeelings of fear inevitably belong to our lives - they accompany us from birth up to death. Although fear is generally perceived highly negatively, it is a human's helpful companion, and an utterly natural phenomenon. This thesis deals with description of principles of fear perception of pre-school children and strategies of coping with situations, in which these children have to face their fears. In particular we observe what are today's pre-school children afraid of, and what are the strategies which help to successfully cope with their fears based on. This thesis consists of two sections. In the theoretical section, we aim to define the concepts of fear and of the closely related anxiety. We also deal with concepts of this emotion according to various psychological schools, and we describe the relation of fear emotion to individual ontogeny. We as well briefly mention regulation of emotions and coping strategies. In the empirical section, we analyze results of employed methods, and find mutual relations between them. For the purpose of accomplishment of the above mentioned objectives, we have developed a group program, consisting of several consecutive tasks. The program comprises of a short semi-structured interview, the "group thermometer" method, drawing on designated subject matter and "group...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVnímání strachu u dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-14
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75438
dc.title.translatedPerception of anxiety by infantsen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph001132665
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStrach patří nevyhnutelně k našemu životu. Provází nás od narození až do smrti. Ačkoli je strach vnímán povětšinou velice negativně, je pro člověka užitečným průvodcem a zcela přirozeným jevem. Tématem naší diplomové práce je popsat způsob vnímání strachu u dětí předškolního věku a strategie zvládání situací, v nichž se mají se svým strachem utkat. Konkrétně sledujeme, čeho se dnešní děti předškolního věku bojí a na čem jsou založeny strategie, které napomáhají s emocí strachu úspěšně bojovat. Diplomová práce má dvě hlavní části. V teoretické části se snažíme o vymezení pojmů strach a s ním souvisejícího úzkost, věnujeme se také pojetí této emoce v různých psychologických školách, popisujeme emoci strachu v ontogenezi jedince. Krátce se zastavujeme také u emoční regulace a copingových strategií. V empirické části pak rozebíráme výsledky jednotlivých námi zvolených metod a dáváme je do vzájemné souvislosti. Pro zjištění výše uvedených cílů jsme sestavili skupinový program, který se skládal z několika na sebe navazujících úkolů. Do programu jsme zahrnuli krátký polostrukturovaný rozhovor s dětmi, metodu "skupinový teploměr", kresbu na zadané téma a "skupinové divadélko". Prováděli jsme kvalitativní a kvantitativní analýzu dat a zjištěné výstupy jsme porovnávali mezi sebou. Pracovali jsme s dětmi předškolního...cs_CZ
uk.abstract.enFeelings of fear inevitably belong to our lives - they accompany us from birth up to death. Although fear is generally perceived highly negatively, it is a human's helpful companion, and an utterly natural phenomenon. This thesis deals with description of principles of fear perception of pre-school children and strategies of coping with situations, in which these children have to face their fears. In particular we observe what are today's pre-school children afraid of, and what are the strategies which help to successfully cope with their fears based on. This thesis consists of two sections. In the theoretical section, we aim to define the concepts of fear and of the closely related anxiety. We also deal with concepts of this emotion according to various psychological schools, and we describe the relation of fear emotion to individual ontogeny. We as well briefly mention regulation of emotions and coping strategies. In the empirical section, we analyze results of employed methods, and find mutual relations between them. For the purpose of accomplishment of the above mentioned objectives, we have developed a group program, consisting of several consecutive tasks. The program comprises of a short semi-structured interview, the "group thermometer" method, drawing on designated subject matter and "group...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011326650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV