Zobrazit minimální záznam

Topical issues of the regulation of international air transport
dc.contributor.advisorPauknerová, Monika
dc.creatorŠkodová, Pavla
dc.date.accessioned2017-04-19T10:43:12Z
dc.date.available2017-04-19T10:43:12Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21450
dc.description.abstractZávěr Varšavská úmluva vytvořila již v raném období mezinárodní letecké přepravy základní standard, který se dal považovat za úspěch. Je přirozené, že postupně začínal být vnímán jako nedostačující, což se projevilo přijetím několika instrumentů, jejichž cílem bylo obsah Varšavské úmluvy revidovat. Následkem byl velice roztříštěný systém, jehož jediným řešením se stalo přijetí nové mezinárodní úmluvy. Montrealská úmluva se snažila reagovat na požadavky vyjádřené v dodatkových protokolech k Varšavské úmluvě a mnoho jejich ustanovení přejala do svého textu. Její význam spatřuji především ve znovu nastolené unifikaci úpravy mezinárodní letecké přepravy. Kromě zásadního převratu v koncepci odpovědnosti byla cílem nové úmluvy změna ustanovení, které činily v textu své předchůdkyně problémy, projevující se rozsáhlou judikaturou. V tomto směru shledávám, že Montrealská úmluva spíše neobstála. Ač si kladla za cíl stanovit neomezenou odpovědnost dopravce v případě smrti a zranění cestujících, použitím nejasných termínů, které stejně jako Varšavská nedefinuje, zůstává prakticky odpovědnost do jisté míry omezená. Pojem "nehoda" tak bude stále důvodem soudních rozepří stejně jako otázka finanční kompenzace psychické újmy cestujících. Bohužel nedošlo ani k určení, jaký časový posun mezi plánovanou dobou příletu do místa...cs_CZ
dc.description.abstractI Recent Issues of Regulation of International Carriage by Air Summary The purpose of my thesis is the analysis of regulation of international carriage by air where currently co-exist two regimes based on different international conventions. The Warsaw Convention was the first instrument that unified body of rules governing the international carriage by air, especially the most important areas: the arrangement of documents of carriage and the carrier's liability. Its most significant feature is the limited liability for sustained damages in case of death, wounding or any other bodily injury of passengers, in addition based on fault. It has been considered as deeply protective to air carriers. The only character in favor of passengers is the shifted burden of proof so that the airlines are presumed liable unless they can meet the necessary measures standards. Huge discontent with this regulation led to entering into arrangements that modified the Warsaw Convention. Non-uniformity of this regime has been the cause of adoption of new Montreal Convention which incorporates most of relevant norms contained in arrangements which modified the Warsaw Convention. Thus the Montreal convention contains some provisions of the Guatemala Protocol, the Guadalajara Convention and Montreal Protocols III and IV. The new...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.titleAktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-20
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86492
dc.title.translatedTopical issues of the regulation of international air transporten_US
dc.contributor.refereeBrodec, Jan
dc.identifier.aleph002020539
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZávěr Varšavská úmluva vytvořila již v raném období mezinárodní letecké přepravy základní standard, který se dal považovat za úspěch. Je přirozené, že postupně začínal být vnímán jako nedostačující, což se projevilo přijetím několika instrumentů, jejichž cílem bylo obsah Varšavské úmluvy revidovat. Následkem byl velice roztříštěný systém, jehož jediným řešením se stalo přijetí nové mezinárodní úmluvy. Montrealská úmluva se snažila reagovat na požadavky vyjádřené v dodatkových protokolech k Varšavské úmluvě a mnoho jejich ustanovení přejala do svého textu. Její význam spatřuji především ve znovu nastolené unifikaci úpravy mezinárodní letecké přepravy. Kromě zásadního převratu v koncepci odpovědnosti byla cílem nové úmluvy změna ustanovení, které činily v textu své předchůdkyně problémy, projevující se rozsáhlou judikaturou. V tomto směru shledávám, že Montrealská úmluva spíše neobstála. Ač si kladla za cíl stanovit neomezenou odpovědnost dopravce v případě smrti a zranění cestujících, použitím nejasných termínů, které stejně jako Varšavská nedefinuje, zůstává prakticky odpovědnost do jisté míry omezená. Pojem "nehoda" tak bude stále důvodem soudních rozepří stejně jako otázka finanční kompenzace psychické újmy cestujících. Bohužel nedošlo ani k určení, jaký časový posun mezi plánovanou dobou příletu do místa...cs_CZ
uk.abstract.enI Recent Issues of Regulation of International Carriage by Air Summary The purpose of my thesis is the analysis of regulation of international carriage by air where currently co-exist two regimes based on different international conventions. The Warsaw Convention was the first instrument that unified body of rules governing the international carriage by air, especially the most important areas: the arrangement of documents of carriage and the carrier's liability. Its most significant feature is the limited liability for sustained damages in case of death, wounding or any other bodily injury of passengers, in addition based on fault. It has been considered as deeply protective to air carriers. The only character in favor of passengers is the shifted burden of proof so that the airlines are presumed liable unless they can meet the necessary measures standards. Huge discontent with this regulation led to entering into arrangements that modified the Warsaw Convention. Non-uniformity of this regime has been the cause of adoption of new Montreal Convention which incorporates most of relevant norms contained in arrangements which modified the Warsaw Convention. Thus the Montreal convention contains some provisions of the Guatemala Protocol, the Guadalajara Convention and Montreal Protocols III and IV. The new...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990020205390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV