Vzdělávací snahy českých jezuitů v 1. polovině 20. století
Educational Aims of Czech Jesuits in the 1st half of the 20th Century
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21540Identifikátory
SIS: 620
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrdlička, Jaroslav
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra historické teologie a církevních dějin
Datum obhajoby
25. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce s názvem: "Vzdělávací snahy českých jesuitů v 1. polovině 20. století" pojednává o jesuitech. Práce začíná stručným nástinem protikatolicky orientované doby v 16. století. Nejdříve popisuji světovou historii řádu Tovaryšstva Ježíšova do roku 1950. Pak pojednávám o životě dvou zakladatelů řádu - sv. Ignáce z Loyoly a sv. Františka Xaverského. Jádrem práce je popis historie jednotlivých jesuitských domů, které byly centry veškerého dění. Na to navazuji pojednáním o vzdělávacích počinech jesuitů v letech 1926 - 1930 zejména na území dnešní České Republiky. Mým cílem je poukázat na to, jak jezuité vzdělávali v letech 1926-1930 a případně jak by se některé osvědčené způsoby daly aplikovat dnes a to nejen v katolické církvi. Ke zpracování těchto údajů jsem vycházela z dostupné literatury a také materiálů z jezuitského archivu.
Diploma thesis: "Educational Aims of Czech Jesuits in the 1st half of the 20th Century" deals with the Jesuits. The work begins with a brief outline of anti - catholic tendencies in the 16th Century and the history of the religious order Society of Jesus, i.e. Jesuits, untill the year 1950. The live of two founders of the order - St. Ignatius of Loyola and St. Francis Xavier are depicted more detailed. The main part of thesis contains description of the history of individual Jesuit Associations that were centers of spiritual activities. This is followed by depiction of Jesuit educational events in the period from 1926 to 1930, in particular in the territory of today's Czech Republic. My goal was to point out how Jesuits educated in the period from 1926 to 1930 and how could eventually some of their best educational strategies be applied today, not only in the Catholic Church. During preparation of thesis, I worked with available literature and also materials from the Czech Jesuit archive.