Syndrom CAN - prevence a její praxe z pohledu učitelů základních škol
Syndrom CAN (Child Abuse and Neglect) - prevention and its practice from the perspective of primary school teachers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21546Identifikátory
SIS: 53327
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janošová, Pavlína
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
24. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tato práce se věnuje problematice CAN, prevence a její praxe z pohledu učitelů Základních škol. Úvodní část se zabývá důvodem výběru této práce. Dále je podrobněji rozvíjena samotná problematika CAN - zanedbávání, jako prvotní nejlehčí forma týrání, dále tělesné týrání, jehož výskytem a formami jsem se zabývala detailněji, psychické týrání, dále je popsán problém sexuálního zneužívání a jeho formy včetně systémového týrání a šikana. V další části jsem se zaměřila na varovné známky svědčící pro syndrom CAN, pro tělesné, psychické a sexuální týrání. Dále jsou popsány zvláštní formy CAN, jako je Münchhausenův syndrom v zastoupení, organizované zneužívání dětí, rituální zneužívání a sexuální turistika. Následuje kapitola o následcích syndromu CAN, nejprve s krátkodobými a dlouhodobými následky, poté posttraumatickou stresovou poruchu s celkovým posttraumatickým procesem. Dále je popsán vztah společnosti a rodiny k násilí se zmínkou o mezigeneračním vývoji násilí. Navazují posuny ve formách týrání a zneužívání dětí, s doplněním, proč se o zneužívání mlčí. Definován je rovněž pachatel v jednotlivých formách týrání. Práce se také zabývá krizovou intervencí a jednotlivými druhy prevence syndromu CAN, což je nejdůležitější krok v této oblasti, společně s rizikovými faktory na straně dítěte, rodiny a společnosti....
This work deals with the problem of CAN, prevention and practice from the perspective of primary school teachers. The introductory part deals with the reason for choosing this work. It is also further developed its own problems CAN - neglect, as the lightest form of the initial abuse, and physical abuse, the incidence and forms, I looked at in detail, psychological abuse, and described the problem of sexual abuse and its forms, including systemic abuse and bullying. In the next section, I focused on the warning signs indicating the CAN syndrome, the physical, psychological and sexual abuse. There are special forms of CAN described as Münchhausenův syndrome of representation organized child abuse, ritual abuse and sex tourism. Here is a chapter on the consequences of CAN syndrome, first the short and long term consequences, the posttraumatic stress disorder with the overall post-treatment. It is also described the relationship and family violence with reference to the development of intergenerational violence. Follow shifts in the forms of torture and abuse of children, with the addition, it is silent about the abuse. Is also defined by the offender in the forms of abuse. The work also deals with crisis intervention and prevention of different types of CAN syndrome, which is the most important step in this...