Hodnocení v současné škole se zaměřením na druhý stupeň základní školy
The Assessment in Current Lower Secondary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21569Identifikátory
SIS: 677
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazáčová, Nataša
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
24. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce pojednává o hodnocení v současné škole s důrazem na druhý stupeň základních škol. Ve třech tematických celcích se autor zabývá vysvětlením pojmů hodnocení a školní hodnocení, dále pak aspekty ovlivňujícími kvalitu hodnocení (kritéria hodnocení, dovednost žáků hodnotit a sebehodnotit). Závěrečná část se věnuje dvěma nejčastějším formám hodnocení a to známkování a slovnímu hodnocení. Práce je zakončena vyhodnocením praktického výzkumu, jehož cílem bylo zjištění, jak s hodnocením pracují pedagogové, a to především s klasifikací, jakožto nejrozšířenější formou hodnocení.
This diploma thesis concentrates on the assessment in current lower secondary school. The author divides the topic into three parts: explanation of term assessment and school assessment, followed by aspects influencing the quality of assessment (criteria for assessment, the ability of students to assess and self-assess). The final part deals with two most common forms of assessment which are marking and verbal assessment. The diploma thesis is concluded with assessment of practical exploration. Its aim is findings in the area of practical usage of assessment provided by teachers, especially with marking as the most common form of assessment.