Zobrazit minimální záznam

History and Present of the Home for visually impaired people Palata
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorProcházková, Radka
dc.date.accessioned2017-04-19T11:48:27Z
dc.date.available2017-04-19T11:48:27Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21586
dc.description.abstractBakalářskou práci na téma Historie a současnost Domova pro zrakově postižené Palata, jsem pojala jako komplexní výpověď. Tu jsem rozdělila do tří částí, které se zabývají vždy konkrétní oblastí. První část jsem věnovala historii domova, kde uvádím například důležitá data, osobnosti, zakládací dokumenty, metody práce s chovanci, ale i financování ústavu či politické vlivy, jenž ovlivňovaly život obyvatel a personálu. Druhá část je soustředěna na současný chod Palaty. Zmiňuji zde kupříkladu cíle a poslání domova, podmínky přijetí klienta, ale také současné metody práce s klienty, nadstandardní aktivity nebo též organizační strukturu či zcela zásadní rekonstrukci budovy. Ve třetí části jsou uvedeny kazuistiky, které jsem rozdělila do čtyř kapitol - zrakové postižení, dětství, dospělost a stáří. Zkoumané klientky Palaty se liší typem postižení, jelikož jedna je nevidomá od dětství, druhá od seniorského věku a třetí má specifickou kombinaci, je hluchoslepá. Každá kazuistika je tedy jedinečná a originální.cs_CZ
dc.description.abstractMy bachelor s thesis on the History and Present of the Home for visually impaired people Palata has been conceived as a complex statement. I divided it into three parts, each of them dealing with specific areas. The first part is dedicated to the history of the home. I mention not only important dates, persons, foundation documents, methods of working with inmates but also financing of the institution or political interests which influenced the life of inhabitants and staff. The second part is focused on contemporary run of the Palata. I talk about the objectives and tasks, conditions of acceptance of clients, as well as current methods of work with clients, above standard activities, organizational structure or entirelly fundamental reconstruction of the building. In the third part I deal with case studies, which I divided into four sections - visual impairment, childhood, adulthood and old age. Palata surveyed clients differ in the type of disability, whereas one has been blind since childhood, the other since old age, the third has a specific combination, she is deaf-blind. Each case report is unique and original.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHistorie a současnost domova pro zrakově postižené Palatacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-01
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87474
dc.title.translatedHistory and Present of the Home for visually impaired people Palataen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001582856
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářskou práci na téma Historie a současnost Domova pro zrakově postižené Palata, jsem pojala jako komplexní výpověď. Tu jsem rozdělila do tří částí, které se zabývají vždy konkrétní oblastí. První část jsem věnovala historii domova, kde uvádím například důležitá data, osobnosti, zakládací dokumenty, metody práce s chovanci, ale i financování ústavu či politické vlivy, jenž ovlivňovaly život obyvatel a personálu. Druhá část je soustředěna na současný chod Palaty. Zmiňuji zde kupříkladu cíle a poslání domova, podmínky přijetí klienta, ale také současné metody práce s klienty, nadstandardní aktivity nebo též organizační strukturu či zcela zásadní rekonstrukci budovy. Ve třetí části jsou uvedeny kazuistiky, které jsem rozdělila do čtyř kapitol - zrakové postižení, dětství, dospělost a stáří. Zkoumané klientky Palaty se liší typem postižení, jelikož jedna je nevidomá od dětství, druhá od seniorského věku a třetí má specifickou kombinaci, je hluchoslepá. Každá kazuistika je tedy jedinečná a originální.cs_CZ
uk.abstract.enMy bachelor s thesis on the History and Present of the Home for visually impaired people Palata has been conceived as a complex statement. I divided it into three parts, each of them dealing with specific areas. The first part is dedicated to the history of the home. I mention not only important dates, persons, foundation documents, methods of working with inmates but also financing of the institution or political interests which influenced the life of inhabitants and staff. The second part is focused on contemporary run of the Palata. I talk about the objectives and tasks, conditions of acceptance of clients, as well as current methods of work with clients, above standard activities, organizational structure or entirelly fundamental reconstruction of the building. In the third part I deal with case studies, which I divided into four sections - visual impairment, childhood, adulthood and old age. Palata surveyed clients differ in the type of disability, whereas one has been blind since childhood, the other since old age, the third has a specific combination, she is deaf-blind. Each case report is unique and original.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015828560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV