Návrh, tvorba a ověření souboru digitálních výukových objektů ve výuce vybranému tématu z učiva střední školy
Design, creation and proof of digital learning objects, regarding the theme "Sound processing on a computer" for secondary school education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21602Identifikátory
SIS: 75550
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neumajer, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - technická a informační výchova - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
3. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Učitelé vždy hledali názorné pomůcky, které by jejich žákům usnadnily proces učení. Ať už se jedná o obrázky, texty, modely či názorné pomůcky. Tyto pomůcky učitel využívá, když "sestavuje" učební jednotku, volí vhodné metody a přístupy tak, aby jeho působení u žáků vyvolalo patřičný efekt pochopení učiva a jeho osvojení. Učitel může potřebovat také metodické příručky, rady a pokyny, které mu mohou pomoci ve složitém procesu vzděláván žáků. Učitel často potřebuje evaluační nástroje pro hodnocení svých žáků, jako např. testy, úkoly, příklady atd. V dnešní moderní době se možnosti vzdělávacího procesu mnohonásobně zvětšily. Ţijeme v digitálním světě, kde i proces výuky a vyučování objevuje možnosti moderních technologií. A tak kromě klasických jsou k dispozici i pomůcky, metodiky a evaluační nástroje v podobě digitalizované či digitální. Možnosti těchto elektronických nástrojů a jejich dostupnost dalece převyšují vše, co si bylo možné představit v minulosti u pomůcek klasických.
Učitelé vždy hledali názorné pomůcky, které by jejich žákům usnadnily proces učení. Ať už se jedná o obrázky, texty, modely či názorné pomůcky. Tyto pomůcky učitel využívá, když "sestavuje" učební jednotku, volí vhodné metody a přístupy tak, aby jeho působení u žáků vyvolalo patřičný efekt pochopení učiva a jeho osvojení. Učitel může potřebovat také metodické příručky, rady a pokyny, které mu mohou pomoci ve složitém procesu vzděláván žáků. Učitel často potřebuje evaluační nástroje pro hodnocení svých žáků, jako např. testy, úkoly, příklady atd. V dnešní moderní době se možnosti vzdělávacího procesu mnohonásobně zvětšily. Ţijeme v digitálním světě, kde i proces výuky a vyučování objevuje možnosti moderních technologií. A tak kromě klasických jsou k dispozici i pomůcky, metodiky a evaluační nástroje v podobě digitalizované či digitální. Možnosti těchto elektronických nástrojů a jejich dostupnost dalece převyšují vše, co si bylo možné představit v minulosti u pomůcek klasických.