dc.contributor.advisor | Černochová, Miroslava | |
dc.creator | Habrovanský, Miroslav | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T11:53:11Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T11:53:11Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21603 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je věnována pojmu digitální generace. V její teoretické části je provedena analýza dostupné literatury, shrnuty výsledky výzkumů o současné mladé populaci a popsány hlavní charakteristiky reprezentantů digitální generace, která je následně konfrontována se znaky předchozích generací. V praktické části diplomové práce opírající se o výsledky průzkumu provedeného mezi učiteli střední školy specializované na výuku informatiky a výpočetní techniky jsou shrnuty názory a zkušenosti učitelů s chováním digitální generace v populaci středoškolské mládeže. Součástí výzkumných šetření jsou řízené rozhovory (interview) s vybranou skupinou středoškolských studentů, které nesou řadu společných znaků typických pro digitální generaci. Výpovědi studentů jsou porovnávány s názory jejich učitelů. Výsledky těchto průzkumů se staly východiskem pro doporučení, jak začlenit digitální generaci do běžné školní třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is focused on a concept of digital generation. Its theoretical part analyses available resources of literature, describes the main characteristics of digital generation and summarizes results of the latest researches about digital generation. The practical part is based on results of a research among teachers from a private secondary school specialized on Informatics and Computer Science presents teachers ́ opinions and experience with behavior of digital generation in school education. The thesis describes also conclusions gained in interviews with a group of secondary school students as representatives of digital generation. Their opinions are confronted with opinions of their teachers. Results gained in both researches were applied in recommendation for how to integrate digital generation into school education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Koncept digitální generace v kontextu školního vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-02 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 73217 | |
dc.title.translated | Concept of digital generation in the context of education | en_US |
dc.contributor.referee | Fialová, Irena | |
dc.identifier.aleph | 001182062 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchova | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je věnována pojmu digitální generace. V její teoretické části je provedena analýza dostupné literatury, shrnuty výsledky výzkumů o současné mladé populaci a popsány hlavní charakteristiky reprezentantů digitální generace, která je následně konfrontována se znaky předchozích generací. V praktické části diplomové práce opírající se o výsledky průzkumu provedeného mezi učiteli střední školy specializované na výuku informatiky a výpočetní techniky jsou shrnuty názory a zkušenosti učitelů s chováním digitální generace v populaci středoškolské mládeže. Součástí výzkumných šetření jsou řízené rozhovory (interview) s vybranou skupinou středoškolských studentů, které nesou řadu společných znaků typických pro digitální generaci. Výpovědi studentů jsou porovnávány s názory jejich učitelů. Výsledky těchto průzkumů se staly východiskem pro doporučení, jak začlenit digitální generaci do běžné školní třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is focused on a concept of digital generation. Its theoretical part analyses available resources of literature, describes the main characteristics of digital generation and summarizes results of the latest researches about digital generation. The practical part is based on results of a research among teachers from a private secondary school specialized on Informatics and Computer Science presents teachers ́ opinions and experience with behavior of digital generation in school education. The thesis describes also conclusions gained in interviews with a group of secondary school students as representatives of digital generation. Their opinions are confronted with opinions of their teachers. Results gained in both researches were applied in recommendation for how to integrate digital generation into school education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011820620106986 | |