dc.contributor.advisor | Duffková, Jana | |
dc.creator | Šlosarová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T11:55:57Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T11:55:57Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21614 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zamerená na sociologii hudby, na folkový hudební žánr z pohledu sociologie. Zabývá se hudebne sociologickými jevy: kdo je aktérem na strane interpreta, kdo na strane posluchace a jaké jsou spolecenské aspekty tohoto typu hudby. Práce popisuje i to, jak se folk v naší spolecnosti objevuje v médiích, cím jsou významné texty folkových písní a kde lze tento hudební styl v soudobé spolecnosti slyšet. Práce predstavuje zdroje folkové hudby jako takové a ukazuje východiska jednotlivých zdroju práve pro tento hudební styl. Je zamerena na zacátky folku u nás, tedy na šedesátá léta dvacátého století, a snaží se v textech hledat projevy totalitní doby, díky nimž obrat k folkové hudbe nastal. Není opomenuta ani soucasná doba a trendy ve vývoji tohoto hudebního smeru. Pri psaní práce byly použity názory folkových hudebníku na tento žánr. Interpretum bylo položeno 7 otevrených otázek, jejichž odpovedi jsou v cásti této práce shrnuté. Samotné rozhovory jsou pak soucástí príloh. V rámci psaní diplomové práce byl také proveden pruzkum mezi posluchaci hudebního festivalu Mohelnický dostavník, který se konal na konci srpna roku 2009. Pruzkum probíhal formou dotazníku, užitou metodou výberu byl samovýber. Následne byla s pomocí statistického programu SPSS for Windows 15.0 zpracována data, a výsledky pak... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is focused on the sociology of music, precisely on the sociological view of the folk music genre. Further, it analyses the following: who are the participants on the interpreters and listeners side, and what are the social aspects of this type of music. Also, I will explain how this music is portrayed in our medias, content of the lyrics and where it can be heard today. Folk music as such is derived from several different sources and in this work I will introduce and analyse each of them separately. The lyrics of the songs reflect social influence of the totalitarian rule. Due to this aspekt the folk music genre became even more popular. Later on, we will explore how this music has developed different trends with the approach of the modern times. As one of the re search techniques used were personal opinions of folk musicians where they answered questionnaires and also provided interviews. The questions are summarised throughout the thesis and the interviews are presented in the apendix. Further method used was the survey conducted during the Mohelnicky dostavnik music festival which took place in August 2009. Respondents answered a questionnaire and marked answers by choice which was later analysed with statistical programme SPSS for Windows 15.0 and presented in this work. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Sociologie hudby: případ folku v českém prostředí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-20 | |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 87768 | |
dc.title.translated | The sociology of music: case of folk in Czech milieu | en_US |
dc.contributor.referee | Lupač, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001233315 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zamerená na sociologii hudby, na folkový hudební žánr z pohledu sociologie. Zabývá se hudebne sociologickými jevy: kdo je aktérem na strane interpreta, kdo na strane posluchace a jaké jsou spolecenské aspekty tohoto typu hudby. Práce popisuje i to, jak se folk v naší spolecnosti objevuje v médiích, cím jsou významné texty folkových písní a kde lze tento hudební styl v soudobé spolecnosti slyšet. Práce predstavuje zdroje folkové hudby jako takové a ukazuje východiska jednotlivých zdroju práve pro tento hudební styl. Je zamerena na zacátky folku u nás, tedy na šedesátá léta dvacátého století, a snaží se v textech hledat projevy totalitní doby, díky nimž obrat k folkové hudbe nastal. Není opomenuta ani soucasná doba a trendy ve vývoji tohoto hudebního smeru. Pri psaní práce byly použity názory folkových hudebníku na tento žánr. Interpretum bylo položeno 7 otevrených otázek, jejichž odpovedi jsou v cásti této práce shrnuté. Samotné rozhovory jsou pak soucástí príloh. V rámci psaní diplomové práce byl také proveden pruzkum mezi posluchaci hudebního festivalu Mohelnický dostavník, který se konal na konci srpna roku 2009. Pruzkum probíhal formou dotazníku, užitou metodou výberu byl samovýber. Následne byla s pomocí statistického programu SPSS for Windows 15.0 zpracována data, a výsledky pak... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is focused on the sociology of music, precisely on the sociological view of the folk music genre. Further, it analyses the following: who are the participants on the interpreters and listeners side, and what are the social aspects of this type of music. Also, I will explain how this music is portrayed in our medias, content of the lyrics and where it can be heard today. Folk music as such is derived from several different sources and in this work I will introduce and analyse each of them separately. The lyrics of the songs reflect social influence of the totalitarian rule. Due to this aspekt the folk music genre became even more popular. Later on, we will explore how this music has developed different trends with the approach of the modern times. As one of the re search techniques used were personal opinions of folk musicians where they answered questionnaires and also provided interviews. The questions are summarised throughout the thesis and the interviews are presented in the apendix. Further method used was the survey conducted during the Mohelnicky dostavnik music festival which took place in August 2009. Respondents answered a questionnaire and marked answers by choice which was later analysed with statistical programme SPSS for Windows 15.0 and presented in this work. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012333150106986 | |