Mluvíme o imigraci do Evropy. Analýza facebookových příspěvků Lékařů bez hranic
Talking about immigration to Europe. Analysis of facebook posts of Doctors without borders
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2169Identifikátory
SIS: 154663
Kolekce
- Kvalifikační práce [6813]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Muhič Dizdarevič, Selma
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
7. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
komunikace, public relations, imigrace, Facebook, hatespeech, organizace občanské společnosti, kontroverzní témaKlíčová slova (anglicky)
communication, public relations, immigration, Facebook, hatespeech, civic sector, controversial topicPředmětem zájmu této práce je analýza způsobů, kterými organizace občanské společnosti mohou prostřednictvím Facebooku ovlivňovat debatu o imigraci do Evropy. Závěry prezentované v práci se opírají o vlastní empirický výzkum a studium literatury zaměřené na oblast public relations. Výzkum je koncipován jako případová studie facebookové komunikace Lékařů bez hranic. V práci se zabývám tematickou a argumentační bohatostí komunikace organizace, reakcemi ze strany publikaa interakcemi mezi publikem a organizací. Pojednávám o významu, jaký má nejen obsahová, ale také vizuální a formální stránka příspěvků pro oslovení co nejširšího publika, jehož názory se organizace snaží formovat a ovlivňovat. Výzkum poukazuje na nevyváženost komunikace Lékařů bez hranic o imigraci do Evropy, která se především odvíjí od činnosti a poslání organizace. Tuto nevyváženost do určité míry kompenzuje angažované publikum organizace, které debaty pod facebookovými příspěvky organizace obohacuje o rozmanitá témata a názory. V práci poukazuji na význam pnutí mezi organizací a jejím publikem, která vyvolávají podnětnou diskuzi, jež by v případě absolutního konsenzu nevznikla. Klíčová slova komunikace, public relations, imigrace, Facebook, hatespeech, organizace občanské společnosti, kontroverzní téma
The subject of this diploma thesis is the potential of organizations of civil society to influence public debate about immigration to Europe via Facebook. Conclusions introduced in this diploma thesis are based on my own empirical research as well as on literature focused on public relations. Research is designed as single case study of Facebook communication of Doctors without Borders. I explore the diversity of topics and argumentation present in the organization's communication, reactions of its audience and mutual interactions between organization and its audience. I explain that content, visual and formal aspects may play a key role when an organization is trying to address wide audience, whose ideas is willing to shape and influence. Research points out that the communication of Doctors without Borders about migration to Europe is one-sided, because it's mainly driven by activities and mission of the organization. This one-sidedness is partly compensated by engaged audience that enriches discussions under the Facebook posts of the organization with diverse topics and opinions. The thesis tries to capture the significance of tension between organization and its audience that raises inspirational discussions, which might not occur in case of absolute consensus. Key words communication, public...