Muzeum a škola - limity a možnosti jejich vzájemné spolupráce
Opportunites and limits of museum and school cooperation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21712Identifikátory
SIS: 88278
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce MUZEUM A ŠKOLA - LIMITY A MOŽNOSTI JEJICH VZÁJEMNÉ SPOLUPRÁCE se věnuje problematice nastavení kooperace mezi školou a muzeem. Text je členěn do dvou základních částí. První, teoretická část, je věnována definici muzea jako vzdělávací instituce a vztahu ke školnímu vzdělávacímu systému. Je analyzován prostor ve školních vzdělávacích předpisech věnovaný muzeu jako zprostředkovateli vzdělávacích aktivit, jako předmětu vzdělávání i jako centru informálního vzdělávání. Ve druhé, empirické, části je zkoumán rozsah nabídky muzeí působících v hlavním městě Praze školám, zejména s ohledem na pokrytí cílů rámcových vzdělávacích programů.
Master's thesis OPPORTUNITIES AND LIMITS OF MUSEUM AND SCHOOL COOPERTION deals with settings of the collaboration among school and museum. Thesis is divided into two basic parts. The first theoretical part is intended on definition of museum as an educational institution and it's relationship to the formal school educational system. The attention is paid to the exted of presence of museum as a facilitator of educational activities, the subject of education and the informal learning centre in the national school curriculum and to the conditions for succesful cooperation with schools. The second (empiric) part describes a research analysing the scope of the offer for schools in Prague provided by local museums, particularly in terms of coverage of national school curricilum goals.