Aplikace programu PROSLUCH u dětí předškolního věku
Applying PROSLUCH program on preschool children
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21815Identifikátory
SIS: 81632
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Oponent práce
Housarová, Blanka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
10. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Tématem této práce je aplikace skupinového programu PROSLUCH pro děti předškolního věku, který se bude věnovat stimulaci dílčích oblastí sluchového vnímání v individuálních podmínkách, a jeho použití jako součásti dopolední aktivity dětí v mateřské škole. V teoretické části se budu zaměřovat na oblast sluchového vnímání jako soubor dílčích dovedností, na popis oblastí, které lze do sluchového vnímání zařadit. Též se zaměřím na diagnostiku sluchového vnímání, popis obtíží v této oblasti a budu se zabývat otázkou reedukace, také bude nastíněn vzdělávací program pro pedagogické pracovníky. V praktické části bude detailněji popsán skupinový program pro děti předškolního věku, bude se jednat o program PROSLUCH na rozvoj sluchového vnímání. Dále budou porovnávána získaná data a analyzován výsledný materiál. Výstupem rigorózní práce je opakované ověření a aplikace tohoto programu v individuální formě, též možnost rozšíření cílové skupiny programu a možnost začlenění programu do školních vzdělávacích programů MŠ.
The topic of this work is the application of the group programme PROSLUCH for preschool children, which deals with auditory perception component areas stimulation within individual conditions, and it's use as a part of afternoon activity of children at nursery schools. The theoretical section defines the auditory perception as a set of sub skills, and it describes the areas that can be included in auditory perception. It also concerns the auditory perception diagnostics, the description of the auditory perception difficulties, and the question of re-education. Within this section also a training programme for pedagogical staff is mentioned. The practical section describes the PROSLUCH programme in more detail. The gained data are compared, and the findings are analysed. The outcome of the work is the countercheck, and the application of the mentioned programme in the individual form, and also the possibility of integrating the programme into school education programmes.