dc.contributor.advisor | Váňová, Miroslava | |
dc.creator | Dvořáková, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T12:59:57Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T12:59:57Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21861 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Marie Montessori a její pedagogika" se zabývá hlavními principy pedagogického systému italské lékařky a pedagožky Marie Montessori. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje ústředním pojmům pedagogického konceptu M. Montessori se zvláštním zřetelem na postavení pedagoga v této výchovné metodě. Praktická část zkoumá roli učitele v metodě M. Montessori v komparaci s rolí učitele v tradiční škole. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Thesis "Maria Montessori and her teaching method" deals with main principles of the educational system proposed by Maria Montessori, Italian doctor and teacher. Thesis is divided into two parts, a theoretical part and a practical part. The theoretic part aims at fundamental ideas of Maria Montessori's pedagogical conception with the special emphasis on the teacher's role in this method. The practical part focuses on a comparison of a teacher's role in M. Montessori's method and teacher's role in traditional school system. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Marie Montessori a její pedagogika | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-21 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 69350 | |
dc.title.translated | Marie Montessori and her teaching method | en_US |
dc.contributor.referee | Leontovyčová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001564470 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Marie Montessori a její pedagogika" se zabývá hlavními principy pedagogického systému italské lékařky a pedagožky Marie Montessori. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje ústředním pojmům pedagogického konceptu M. Montessori se zvláštním zřetelem na postavení pedagoga v této výchovné metodě. Praktická část zkoumá roli učitele v metodě M. Montessori v komparaci s rolí učitele v tradiční škole. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Thesis "Maria Montessori and her teaching method" deals with main principles of the educational system proposed by Maria Montessori, Italian doctor and teacher. Thesis is divided into two parts, a theoretical part and a practical part. The theoretic part aims at fundamental ideas of Maria Montessori's pedagogical conception with the special emphasis on the teacher's role in this method. The practical part focuses on a comparison of a teacher's role in M. Montessori's method and teacher's role in traditional school system. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015644700106986 | |