dc.contributor.advisor | Váňová, Miroslava | |
dc.creator | Jánska, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T13:04:02Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T13:04:02Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21877 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Role výchovného poradenství na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií v první části popisuje vývoj výchovného poradenství, jeho systém a platnou legislativu v současném školství, v úplnosti vymezuje roli a úkoly členů školního poradenského týmu s důrazem na práci výchovného poradce v oblasti péče o žáky se specifickými potřebami. Teoretická část vychází z rozsáhlého studia nejnovější odborné literatury. Druhá část práce uvádí a hodnotí výsledky výzkumné sondy u dospívajících žáků základních škol a gymnázií a jejich výchovných poradců. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diploma thesis The role of educational counselling at lower secondary schools and at the lower levels of colleges describes, in its first part, development of educational counselling, its system and valid legislation in the current schooling, defines in entirety the role and duties of members of the school consultancy team with emphasis on work of educational advisor in the sphere of looking after pupils with specific needs. The theoretical part stems out from the vast amount of studies of the latest professional literature. The second part of the diploma thesis states and evaluates results of a research sample amongst adolescent pupils at the lower secondary schools and their educational advisors. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Role výchovného poradenství na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-21 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 69352 | |
dc.title.translated | The role of educational counselling at the lower secondary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Mazáčová, Nataša | |
dc.identifier.aleph | 001565827 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Role výchovného poradenství na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií v první části popisuje vývoj výchovného poradenství, jeho systém a platnou legislativu v současném školství, v úplnosti vymezuje roli a úkoly členů školního poradenského týmu s důrazem na práci výchovného poradce v oblasti péče o žáky se specifickými potřebami. Teoretická část vychází z rozsáhlého studia nejnovější odborné literatury. Druhá část práce uvádí a hodnotí výsledky výzkumné sondy u dospívajících žáků základních škol a gymnázií a jejich výchovných poradců. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis The role of educational counselling at lower secondary schools and at the lower levels of colleges describes, in its first part, development of educational counselling, its system and valid legislation in the current schooling, defines in entirety the role and duties of members of the school consultancy team with emphasis on work of educational advisor in the sphere of looking after pupils with specific needs. The theoretical part stems out from the vast amount of studies of the latest professional literature. The second part of the diploma thesis states and evaluates results of a research sample amongst adolescent pupils at the lower secondary schools and their educational advisors. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015658270106986 | |