dc.contributor.advisor | Wildová, Radka | |
dc.creator | Kopáčová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T13:39:40Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T13:39:40Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22017 | |
dc.description.abstract | Překládaná diplomová práce Levorucí lidé v dnešní společnosti nabízí pohled do minulosti, kdy se leváctví stávalo rovnocenným partnerem praváctví. Práce se zabývá tématem leváctví a pohlíží na něj z různých úhlů pohledu. Zaměřuje se na přecvičování leváků, ale nejvíce se zajímá o leváky ve školním prostředí. Jak s nimi dnešní učitelé pracují, jaké zásady platí pro práci s levorukými dětmi. Ukazuje mnoho pomůcek, které mají dnešní levorucí lidé k dispozici. V praktické části diplomové práce se objevují konkrétní případy levorukých dětí a jejich práce. Ale také pohledy učitelů na leváky a jejich způsob učení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The submitted diploma thesis Left-handed people in current society offers the insight into the past when left-handedness was becoming an equal partner to right-handedness. The diploma thesis deals with the topic of left-handedness and regards it form various points of views. It concentrates on the changing of the left-handed people into righthandedness, but it is mainly interested in the left-handed pupils in school environment. The way in which teachers work with them, which principles and policy apply for the work with left-handed children. It shows a lot of of teaching aids, which the left-handed nowadays keep at disposal. Concrete cases of left-handed children and their work occur in the practical part of the diploma thesis. But also teachers' views on left-handed pupils and their way of learning. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Levorucí lidé v dnešní společnosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 83432 | |
dc.title.translated | Left - handed persons in today's society | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001372200 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Překládaná diplomová práce Levorucí lidé v dnešní společnosti nabízí pohled do minulosti, kdy se leváctví stávalo rovnocenným partnerem praváctví. Práce se zabývá tématem leváctví a pohlíží na něj z různých úhlů pohledu. Zaměřuje se na přecvičování leváků, ale nejvíce se zajímá o leváky ve školním prostředí. Jak s nimi dnešní učitelé pracují, jaké zásady platí pro práci s levorukými dětmi. Ukazuje mnoho pomůcek, které mají dnešní levorucí lidé k dispozici. V praktické části diplomové práce se objevují konkrétní případy levorukých dětí a jejich práce. Ale také pohledy učitelů na leváky a jejich způsob učení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The submitted diploma thesis Left-handed people in current society offers the insight into the past when left-handedness was becoming an equal partner to right-handedness. The diploma thesis deals with the topic of left-handedness and regards it form various points of views. It concentrates on the changing of the left-handed people into righthandedness, but it is mainly interested in the left-handed pupils in school environment. The way in which teachers work with them, which principles and policy apply for the work with left-handed children. It shows a lot of of teaching aids, which the left-handed nowadays keep at disposal. Concrete cases of left-handed children and their work occur in the practical part of the diploma thesis. But also teachers' views on left-handed pupils and their way of learning. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013722000106986 | |