dc.contributor.advisor | Wildová, Radka | |
dc.creator | Blažková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T13:40:38Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T13:40:38Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22021 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se věnuje tématu nástupu žáka do povinné školní docházky a období jeho adaptace na ni. V teoretické části práce je uvedena charakteristika dítěte na počátku školní docházky i charakteristika současné základní školy, do které dítě nastupuje. Z pohledu legislativního i psychologicko-pedagogického je určeno období vstupu žáka do školy a část práce se též věnuje problematice předčasného zaškolení a odkladu školní docházky. Další kapitoly se věnují adaptaci žáků na školní docházku, možným potížím s adaptací a specifikům práce učitele v tomto období. Empirická část obsahuje průzkum variability forem zaplsu do povinné školní docházky z hlediska cílů, spolupráce s rodinou a koncepce zápisu. Dále obsahuje průzkum specifik práce učitele na počátku školní docházky v českých školách. Klíčová slova: adaptace, školní připravenost a školní zralost, povinná školní docházka, první stupeň základní školy, klima třídy, pedagogická komunikace, hra | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis focuses on the theme of entering elementary education and on the period of adaptation. The theoretical part indicates the characteristics of a pupil at the beginning of compulsory schooling and also of current elementary school. The term of entering elementary education is state from the view of law as well as the view of psychology and pedagogy. A part of the thesis focuses on the problematic of early training and postponed education. Another chapters present adaptation on schooling, possible problems and also specifics of work ofteachers during this period. The empiric part turns attention to variety of entry procedures on the base of aims, school and family cooperation and the concept. Attached is a research on the field of specifics of work of elementary teachers in Czech schools. Key words: adaptation, school readiness, compulsory schooling, elementary school, classroom climate, pedagogical communication, game | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Specifika práce učitele při vstupu žáka do prvního ročníku základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 83846 | |
dc.title.translated | Methods of acclimatizing elementary students into the formal learning environment | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001485780 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se věnuje tématu nástupu žáka do povinné školní docházky a období jeho adaptace na ni. V teoretické části práce je uvedena charakteristika dítěte na počátku školní docházky i charakteristika současné základní školy, do které dítě nastupuje. Z pohledu legislativního i psychologicko-pedagogického je určeno období vstupu žáka do školy a část práce se též věnuje problematice předčasného zaškolení a odkladu školní docházky. Další kapitoly se věnují adaptaci žáků na školní docházku, možným potížím s adaptací a specifikům práce učitele v tomto období. Empirická část obsahuje průzkum variability forem zaplsu do povinné školní docházky z hlediska cílů, spolupráce s rodinou a koncepce zápisu. Dále obsahuje průzkum specifik práce učitele na počátku školní docházky v českých školách. Klíčová slova: adaptace, školní připravenost a školní zralost, povinná školní docházka, první stupeň základní školy, klima třídy, pedagogická komunikace, hra | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis focuses on the theme of entering elementary education and on the period of adaptation. The theoretical part indicates the characteristics of a pupil at the beginning of compulsory schooling and also of current elementary school. The term of entering elementary education is state from the view of law as well as the view of psychology and pedagogy. A part of the thesis focuses on the problematic of early training and postponed education. Another chapters present adaptation on schooling, possible problems and also specifics of work ofteachers during this period. The empiric part turns attention to variety of entry procedures on the base of aims, school and family cooperation and the concept. Attached is a research on the field of specifics of work of elementary teachers in Czech schools. Key words: adaptation, school readiness, compulsory schooling, elementary school, classroom climate, pedagogical communication, game | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014857800106986 | |