dc.contributor.advisor | Linková, Marie | |
dc.creator | Hrubá, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T14:26:36Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T14:26:36Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22175 | |
dc.description.abstract | Cílem mé diplomové práce je přiblížení tématu školní zralosti a odkladů školní docházky. V teoretické části se zabývám školou a školním věkem, charakteristikou dítěte na počátku školní docházky, vstupem dítěte do školy a školní zralostí a nezralostí. Dále se zaměřuji na odklad školní docházky, nejčastějšími příčinami a v neposlední řadě pedagogickou diagnostikou. V praktické části zkoumám proces zápisu do prvních tříd, zjišťuji školní zralost/nezralost u dětí z mateřských škol a analyzuji nejčastější příčiny a způsoby řešení dodatečného odkladu. Shromažďování informací o této problematice proběhlo prostřednictvím odborné literatury, pozorováním školního zápisu, dotazováním učitelů ze ZŠ a zkoumáním dětí z mateřských škol. Údaje byly zpracovány a vyhodnoceny. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this diploma thesis is to handle the topic of children school maturity and primary school postponement. The theoretical part deals with school and school age in general, with characteristics of a child at the beginning of school attendance, with process of its start at primary school and with its school maturity or immaturity. Further, the issue of school postponement is discussed, with its specific reasons referring to pedagogical diagnostics. The practical part investigates the process of primary school enrollment, finding out facts about current situation of school maturity/immaturity of children in last classes of kindergarten and analyzing the most frequent reasons for additional school postponement. As a part of the practical part, suggestions for improving of current situation have been also introduced. This research was based on observation of school enrollment process, on survey performed with primary school teachers, and on research conducted among kindergarten children. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Dítě na počátku školní docházky | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 83856 | |
dc.title.translated | Child in the beginning of school attendance | en_US |
dc.contributor.referee | Kropáčková, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001372205 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé diplomové práce je přiblížení tématu školní zralosti a odkladů školní docházky. V teoretické části se zabývám školou a školním věkem, charakteristikou dítěte na počátku školní docházky, vstupem dítěte do školy a školní zralostí a nezralostí. Dále se zaměřuji na odklad školní docházky, nejčastějšími příčinami a v neposlední řadě pedagogickou diagnostikou. V praktické části zkoumám proces zápisu do prvních tříd, zjišťuji školní zralost/nezralost u dětí z mateřských škol a analyzuji nejčastější příčiny a způsoby řešení dodatečného odkladu. Shromažďování informací o této problematice proběhlo prostřednictvím odborné literatury, pozorováním školního zápisu, dotazováním učitelů ze ZŠ a zkoumáním dětí z mateřských škol. Údaje byly zpracovány a vyhodnoceny. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this diploma thesis is to handle the topic of children school maturity and primary school postponement. The theoretical part deals with school and school age in general, with characteristics of a child at the beginning of school attendance, with process of its start at primary school and with its school maturity or immaturity. Further, the issue of school postponement is discussed, with its specific reasons referring to pedagogical diagnostics. The practical part investigates the process of primary school enrollment, finding out facts about current situation of school maturity/immaturity of children in last classes of kindergarten and analyzing the most frequent reasons for additional school postponement. As a part of the practical part, suggestions for improving of current situation have been also introduced. This research was based on observation of school enrollment process, on survey performed with primary school teachers, and on research conducted among kindergarten children. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013722050106986 | |