Zobrazit minimální záznam

Child in the beginning of school attendance
dc.contributor.advisorLinková, Marie
dc.creatorHrubá, Martina
dc.date.accessioned2017-04-19T14:26:36Z
dc.date.available2017-04-19T14:26:36Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22175
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce je přiblížení tématu školní zralosti a odkladů školní docházky. V teoretické části se zabývám školou a školním věkem, charakteristikou dítěte na počátku školní docházky, vstupem dítěte do školy a školní zralostí a nezralostí. Dále se zaměřuji na odklad školní docházky, nejčastějšími příčinami a v neposlední řadě pedagogickou diagnostikou. V praktické části zkoumám proces zápisu do prvních tříd, zjišťuji školní zralost/nezralost u dětí z mateřských škol a analyzuji nejčastější příčiny a způsoby řešení dodatečného odkladu. Shromažďování informací o této problematice proběhlo prostřednictvím odborné literatury, pozorováním školního zápisu, dotazováním učitelů ze ZŠ a zkoumáním dětí z mateřských škol. Údaje byly zpracovány a vyhodnoceny.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to handle the topic of children school maturity and primary school postponement. The theoretical part deals with school and school age in general, with characteristics of a child at the beginning of school attendance, with process of its start at primary school and with its school maturity or immaturity. Further, the issue of school postponement is discussed, with its specific reasons referring to pedagogical diagnostics. The practical part investigates the process of primary school enrollment, finding out facts about current situation of school maturity/immaturity of children in last classes of kindergarten and analyzing the most frequent reasons for additional school postponement. As a part of the practical part, suggestions for improving of current situation have been also introduced. This research was based on observation of school enrollment process, on survey performed with primary school teachers, and on research conducted among kindergarten children.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDítě na počátku školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83856
dc.title.translatedChild in the beginning of school attendanceen_US
dc.contributor.refereeKropáčková, Jana
dc.identifier.aleph001372205
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem mé diplomové práce je přiblížení tématu školní zralosti a odkladů školní docházky. V teoretické části se zabývám školou a školním věkem, charakteristikou dítěte na počátku školní docházky, vstupem dítěte do školy a školní zralostí a nezralostí. Dále se zaměřuji na odklad školní docházky, nejčastějšími příčinami a v neposlední řadě pedagogickou diagnostikou. V praktické části zkoumám proces zápisu do prvních tříd, zjišťuji školní zralost/nezralost u dětí z mateřských škol a analyzuji nejčastější příčiny a způsoby řešení dodatečného odkladu. Shromažďování informací o této problematice proběhlo prostřednictvím odborné literatury, pozorováním školního zápisu, dotazováním učitelů ze ZŠ a zkoumáním dětí z mateřských škol. Údaje byly zpracovány a vyhodnoceny.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis is to handle the topic of children school maturity and primary school postponement. The theoretical part deals with school and school age in general, with characteristics of a child at the beginning of school attendance, with process of its start at primary school and with its school maturity or immaturity. Further, the issue of school postponement is discussed, with its specific reasons referring to pedagogical diagnostics. The practical part investigates the process of primary school enrollment, finding out facts about current situation of school maturity/immaturity of children in last classes of kindergarten and analyzing the most frequent reasons for additional school postponement. As a part of the practical part, suggestions for improving of current situation have been also introduced. This research was based on observation of school enrollment process, on survey performed with primary school teachers, and on research conducted among kindergarten children.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013722050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV