Zobrazit minimální záznam

Inflace virtuálních měn
dc.contributor.advisorHolub, Tomáš
dc.creatorSkuhrovec, Jiří
dc.date.accessioned2017-04-19T15:25:53Z
dc.date.available2017-04-19T15:25:53Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22343
dc.description.abstractTato práce studuje mechanismy formování cen uvnitř ekonomiky virtuálního světa World of Warcraft, a jeho propojení s ekonomikou reálnou, skrze obchod herních peněz za skutečné. Hlavním zjištěním je fakt, že ekonomika WoW je významně ovlivňována tímto obchodem, především její cenová hladina. Pomocí empirické studie autor ukazuje že dlouhodobá inflace herní měny je způsobena změnami směnného kurzu EUR/CNY, a aktualizacemi hry ze strany jejích autorů. Následuje mikroekonomický model studující motivaci autorů k znehodnocování vlastní měny. Závěrečná teoretická kapitola, vycházející z odkazu Karla Mengera, studuje konkurenceschopnost virtuálních měn oproti těm reálným. Celá práce významně spočívá na jedinečných datech, získaných pomocí softwaru vytvořeného autorem.cs_CZ
dc.description.abstractThis papers examines formation of prices in virtual economy World of Warcraft, and its interconnection with real economy through Real Money Trade - exchange of in-game currency for real cash. Paper nds, that WoW economy is heavily leveraged through this channel, namely that it determines price level within the game. It empirically shows that causes of long-run in ation of currency are EUR/CNY FX rate and patches issued by game operator. Later on author builds general microeconomic model of arti cial scarcity, to explain motivation of game operator to in ate own currency. Last chapter is devoted to potential of virtual currencies, argumenting with thoughts of Karl Menger, that these currencies may be able to compete with real ones. Paper heavily relies on unique data, collected using software developed by author.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleInflation of virtual currenciesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-22
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId72631
dc.title.translatedInflace virtuálních měncs_CZ
dc.contributor.refereeStrecker, Ondřej
dc.identifier.aleph001173231
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce studuje mechanismy formování cen uvnitř ekonomiky virtuálního světa World of Warcraft, a jeho propojení s ekonomikou reálnou, skrze obchod herních peněz za skutečné. Hlavním zjištěním je fakt, že ekonomika WoW je významně ovlivňována tímto obchodem, především její cenová hladina. Pomocí empirické studie autor ukazuje že dlouhodobá inflace herní měny je způsobena změnami směnného kurzu EUR/CNY, a aktualizacemi hry ze strany jejích autorů. Následuje mikroekonomický model studující motivaci autorů k znehodnocování vlastní měny. Závěrečná teoretická kapitola, vycházející z odkazu Karla Mengera, studuje konkurenceschopnost virtuálních měn oproti těm reálným. Celá práce významně spočívá na jedinečných datech, získaných pomocí softwaru vytvořeného autorem.cs_CZ
uk.abstract.enThis papers examines formation of prices in virtual economy World of Warcraft, and its interconnection with real economy through Real Money Trade - exchange of in-game currency for real cash. Paper nds, that WoW economy is heavily leveraged through this channel, namely that it determines price level within the game. It empirically shows that causes of long-run in ation of currency are EUR/CNY FX rate and patches issued by game operator. Later on author builds general microeconomic model of arti cial scarcity, to explain motivation of game operator to in ate own currency. Last chapter is devoted to potential of virtual currencies, argumenting with thoughts of Karl Menger, that these currencies may be able to compete with real ones. Paper heavily relies on unique data, collected using software developed by author.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011732310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV