Překonávání šikany na základní škole
Overcoming of Bullning in Elementary School
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22925Identifikátory
SIS: 78222
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čihánková, Ivana
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
8. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tématem bakalářské práce je problematika šikany na základní škole, se zaměřením na její překonávání. Hlavním cílem práce je zjistit, co pomohlo lidem, kteří se staly oběťmi šikany překonat nepříjemné zážitky. Práce obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou základní poznatky o šikaně z odborné literatury, například definice šikany, charakteristika obětí, agresorů, psychické a fyzické důsledky pro oběť a základní formy pomoci. Jsou zde popsány praktické rady pro rodiče, učitele a oběti, co mají dělat, pokud je dítě ve škole šikanováno. Praktická část práce obsahuje výzkum mezi ženami (ve věku 20I29 let), které se na základní škole staly oběťmi šikanování. Bylo provedeno sedm výzkumných rozhovorů. V rozhovorech byly zkoumány základní zdroje opory pro oběti (rodiče, pedagogové, spolužáci, zájmy). Výsledky rozhovorů byly shrnuty a hledala se společná témata u dotazovaných osob. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The subject of graduate work is overcoming of bullying in elementary school. The main objektive is to find out, what helped to people, who were victims of bullying, to overcome unpleasant experiences. The work includes two parts, theoretical and practical. Theoretical part contains basic informations about bullying from special literature, for example definition of bullying, characteristic of victims, aggressors, psychological and physical consequences for victims, and basic form of aid. It follows with description of practical advices for parents, teachers and victims and what they can do, when child is bullied in school. Practical part presents research between women (aged between 20 to 29 years), who became victims of bullying in elementary school. It was accomplished with seven research interwiev where were researched basic resources of support for victims (parents, teachers, classmates and hobbies). The results of interwiev was summarized and it was focused on finding common motives by questioned persons. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)