Školní družina ve speciální škole (jako nedílná součást ucelené rehabilitace dětí se zdravotním postižením)
After-school youth center in special primary school (as an integral part of complex rehabilitation of disabled children)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/23141Identifiers
Study Information System: 53558
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Referee
Flemrová, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical and Occupational Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název : Školní družina ve speciální škole (jako nedílná součást ucelené rehabilitace dětí se zdravotním postižením) Cíl práce : Hlavním cílem práce je získání poznatků o současném stavu práce s dětmi ve školní družině ve speciálních školách a analyzovat determinanty ovlivňující výchovnou činnost. Dalším důležitým cílem je zařadit tuto část výchovného působení na základě potvrzení oprávněnosti do ucelené rehabilitace dětí s handicapem. Metody: Téma diplomové práce je zpracováno ve třech základních rovinách - teoretické, empirické zahrnující výzkumné šetření a zhodnocení praktického provedení. Vlastnímu empirickému výzkumu předcházela teoretická analýza problematiky ucelených služeb pro děti se zdravotním postižením a pedagogiky volného času. Ve výzkumné části byly použity explorativní metody. Základní sběr dat byl proveden pomoci anonymního dotazníkového šetření. Kvantitativní výsledky uvedeného empirického výzkumného šetření byly zpracovány graficky. K doplnění potřebných informací byla dále využita metoda nestandardizovaného rozhovoru. Kvalitativní výsledky získané provedením rozhovorů byly zpracovány textovou analýzou. Část zahrnující zhodnocení praktického provedení, byla rovněž zpracována textovou analýzou. Výsledky: teoretická analýza a rešerše literatury vztahující se k tématu zhodnocení...
Subject : After-school youth center in special primary school (as an integral part of complex rehabilitation of disabled children) Objective is: The main objective is background research of present situation with education of disabled children in after-school youth centers of special primary schools and to analyze determinants with influence to education. Another important objective, based on verification, is to implement this part of education activities to complex rehabilitation of disabled children. Methods: The graduation essay is divided into three basic parts - theoretical, empirical which includes backgroung research and evaluation. A theoretical analyse of problem of complex education of disabled children and free time pedagogy was made prior to empirical research. An exploration methods were used in empirical research. Data collection was based on pricple of anonymous list of questions. Quantitative results of empirical research were pocessed in graphical way. A method of nonstandard interview was used to complete necessary information. Quantitative results of nonstandard interviews were pocessed in text way. Practical evaluation was also pocessed in text analyse Results: Theoretical analyse and literature search relating to topic Validation of present situation of education of the...