Zobrazit minimální záznam

I can still play with him Ludo!
dc.contributor.advisorBernard, Josef
dc.creatorKonopásková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-19T22:36:08Z
dc.date.available2017-04-19T22:36:08Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23817
dc.description.abstractTato práce se zabývá problematikou dospívání a zaměstnání mentálně postižených mladých lidí. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o této problematice a představuje metodiku tranzitního programu v neziskové organizaci Rytmus. Jádro předkládané práce tvoří výzkumná část zhodnocující výsledky výzkumného záměru. Ten byl zaměřen na rodiče mentálně postižených dětí. Kladl si za cíl popsat, jak se tito rodiče vyrovnávají s obdobím přechodu jejich dítěte ze školy do dospělého života a jaké jsou jejich nejčastější obavy v tomto období. Dále jsem se snažila zjistit, čím tranzitní program pomohl v tomto období. Celá analytická část je protkána porovnáním dvou skupin respondentů, kteří se od sebe liší tím, že děti jedné skupiny absolvovaly tranzitní program, zatímco děti druhé skupiny program neabsolvovaly. Toto porovnání slouží k tomu, abych zjistila, jakou roli hraje tranzitní program v životě rodičů. Analýzu zkoumané problematiky představuji ve čtyřech tematických celcích: Škola, Přechodové období, Zaměstnání, Role tranzitního programu. Při kvalitativní analýze rozhovorů jsem následovala principy zakotvené teorie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the topic of adolescence and employment of mentally disabled young people. The theoretical section summarizes the knowledge on the topic and also introduces the methology of transition programme in the nonFgovernmental organization Rytmus. The core of the paper rests in the analytical section which deals with the findings of a topical research project focused on parents of mentally disabled young people. The goal of this project was to describe, how the parents deal with their children's transition from school to adult life and what are their most acute fears in this period. In addition to this, it aimed to find out, if the transition programme was at all helpful. The whole analytical section is interwoven with a continual comparison of two groups of respondents F parents of children who have participated in the transition programme and parents of children who have not. This comparison helps me to find out what is the role of transition programme in parent' s lives. The analysis of discussed problem is divided into four thematic blocks: School, Transition period, Employment, The role of transition programme. The qualitative analysis of interviews followed the principles of grounded theory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleNemůžu s ním pořád hrát Člověče, nezlob se!cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-26
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81296
dc.title.translatedI can still play with him Ludo!en_US
dc.contributor.refereeStupková, Vlasta
dc.identifier.aleph001228554
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýtečněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá problematikou dospívání a zaměstnání mentálně postižených mladých lidí. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o této problematice a představuje metodiku tranzitního programu v neziskové organizaci Rytmus. Jádro předkládané práce tvoří výzkumná část zhodnocující výsledky výzkumného záměru. Ten byl zaměřen na rodiče mentálně postižených dětí. Kladl si za cíl popsat, jak se tito rodiče vyrovnávají s obdobím přechodu jejich dítěte ze školy do dospělého života a jaké jsou jejich nejčastější obavy v tomto období. Dále jsem se snažila zjistit, čím tranzitní program pomohl v tomto období. Celá analytická část je protkána porovnáním dvou skupin respondentů, kteří se od sebe liší tím, že děti jedné skupiny absolvovaly tranzitní program, zatímco děti druhé skupiny program neabsolvovaly. Toto porovnání slouží k tomu, abych zjistila, jakou roli hraje tranzitní program v životě rodičů. Analýzu zkoumané problematiky představuji ve čtyřech tematických celcích: Škola, Přechodové období, Zaměstnání, Role tranzitního programu. Při kvalitativní analýze rozhovorů jsem následovala principy zakotvené teorie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the topic of adolescence and employment of mentally disabled young people. The theoretical section summarizes the knowledge on the topic and also introduces the methology of transition programme in the nonFgovernmental organization Rytmus. The core of the paper rests in the analytical section which deals with the findings of a topical research project focused on parents of mentally disabled young people. The goal of this project was to describe, how the parents deal with their children's transition from school to adult life and what are their most acute fears in this period. In addition to this, it aimed to find out, if the transition programme was at all helpful. The whole analytical section is interwoven with a continual comparison of two groups of respondents F parents of children who have participated in the transition programme and parents of children who have not. This comparison helps me to find out what is the role of transition programme in parent' s lives. The analysis of discussed problem is divided into four thematic blocks: School, Transition period, Employment, The role of transition programme. The qualitative analysis of interviews followed the principles of grounded theory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990012285540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV