dc.contributor.advisor | Brom, Cyril | |
dc.creator | Holeček, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T22:37:48Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T22:37:48Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/23824 | |
dc.description.abstract | Snahou ambiciózního projektu IVE bylo vytvořit vysoce rozšiřitelnou architekturu pro umožnění diskrétní simulace rozsáhlých virtuálních světů plných virtuálních bytostí a jejich virtuálních životů. Součástí projektu se stala i implementace reaktivní virtuální bytosti plně řízené svým prostředím. V své práci se pokouším o rozšíření této reaktivní inteligence o schopnost dopředu si naplánovat akce a jejich konkrétní pořadí k úspěšnému splnění svých úkolů. Snažím se toho dosáhnout připojením externího plánovacího systému HTN, implementací automatických překladů mezi jednotlivými reprezentacemi a vzájemnou interakcí IVE a plánovacího subsystému. Spolu s dopředným plánováním přidávám i plánování nejen individuálních cílů jednotlivých bytostí, ale i složitější plánování spolupráce více bytostí na společném cíli, které je pomocí reaktivního řízení obtížně dosažitelné. | cs_CZ |
dc.description.abstract | IVE is an ambitious project whose main effort was to create a highly scalable architecture to allow discrete simulation of large-scale virtual world full of virtual beings and their virtual lives. Part of the project is an implementation of reactive virtual beings fully driven by their environment. In this work I try to extend this reactive intelligence by ability to plan in advance actions and their specific execution order to successfully accomplish its tasks. I am trying to achieve this by attaching external HTN planning system, implementing automatic world representation translation and mutual interaction between IVE framework and planning subsystem. Along with planning I add not only ability to plan ones individual tasks, but also more complex planning of cooperation of multiple beings on common goals, which may be somewhat difficult using only reactive control. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | HTN plánování pro projekt IVE | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-06-21 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 46132 | |
dc.title.translated | HTN planning for project IVE | en_US |
dc.contributor.referee | Plch, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 002005405 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Snahou ambiciózního projektu IVE bylo vytvořit vysoce rozšiřitelnou architekturu pro umožnění diskrétní simulace rozsáhlých virtuálních světů plných virtuálních bytostí a jejich virtuálních životů. Součástí projektu se stala i implementace reaktivní virtuální bytosti plně řízené svým prostředím. V své práci se pokouším o rozšíření této reaktivní inteligence o schopnost dopředu si naplánovat akce a jejich konkrétní pořadí k úspěšnému splnění svých úkolů. Snažím se toho dosáhnout připojením externího plánovacího systému HTN, implementací automatických překladů mezi jednotlivými reprezentacemi a vzájemnou interakcí IVE a plánovacího subsystému. Spolu s dopředným plánováním přidávám i plánování nejen individuálních cílů jednotlivých bytostí, ale i složitější plánování spolupráce více bytostí na společném cíli, které je pomocí reaktivního řízení obtížně dosažitelné. | cs_CZ |
uk.abstract.en | IVE is an ambitious project whose main effort was to create a highly scalable architecture to allow discrete simulation of large-scale virtual world full of virtual beings and their virtual lives. Part of the project is an implementation of reactive virtual beings fully driven by their environment. In this work I try to extend this reactive intelligence by ability to plan in advance actions and their specific execution order to successfully accomplish its tasks. I am trying to achieve this by attaching external HTN planning system, implementing automatic world representation translation and mutual interaction between IVE framework and planning subsystem. Along with planning I add not only ability to plan ones individual tasks, but also more complex planning of cooperation of multiple beings on common goals, which may be somewhat difficult using only reactive control. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020054050106986 | |