Hodnocení vývojové dyspraxie a efektů její léčby u dětí
Evaluation of developmental dyspraxia and effects of its therapy in children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/24136Identifikátory
SIS: 86838
Kolekce
- Kvalifikační práce [1771]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zounková, Irena
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
2. 6. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vývojová dyspraxie, vývojová porucha koordinace, senzorická integrace, ADHDKlíčová slova (anglicky)
developmental dyspraxia, developmental coordination disorder, sensory integration, ADHDDiplomová práce "Hodnocení vývojové dyspraxie a efektů její léčby u dětí" v teoretické části shrnuje poznatky o vývojové dyspraxii, resp. vývojové poruše koordinace (DCD). Praktická část se zabývá využitím nového diagnostického testu Movement Assessment Battery for Children 2 určenému k identifikaci motorických poruch u dětí. Byla potvrzena existence motorických potíží u některých dětí s ADHD a některých pacientů s neurofibromatózou typu 1. Nebyl zjištěn signifikantně významný rozdíl úrovně pohybových dovedností sportovních gymnastek a dětí věnujících se všestranně rozvíjejícím pohybovým aktivitám. Nebyla potvrzena ani signifikantně významná korelace hodnoty BMI a úrovně motorických dovedností u dětí. Hodnocení efektu léčby potvrdilo, že intervence je pro děti s dyspraxií prospěšná. Zlepšení se projeví zejména v činnostech, které byly specificky trénované. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diploma thesis "Evaluation of developmental dyspraxia and effects of its therapy in children" summarizes the knowledge of developmental dyspraxia or developmental coordination disorder (DCD) in the theoretical part. The practical part deals with the usage of new diagnostic method for identification of motor difficulties in children, Movement Assessment Battery for Children, second edition. The presence of motor difficulties in some children with ADHD and some children with neurofibromatosis type 1 was confirmed. The significant difference between motor skills in gymnasts and in children attending to all-round sport activities was not detected. No significant correlation between BMI and the level of motor skills in children was found. The evaluation of the effect of therapy confirmed that intervention is useful for children with developmental dyspraxia. The best improvement was found in activities which were specifically trained. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)