Zobrazit minimální záznam

Problem of children and youth aggression origin
dc.contributor.advisorVítečková, Michaela
dc.creatorKalicovová, Marcela
dc.date.accessioned2017-04-20T06:02:56Z
dc.date.available2017-04-20T06:02:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/24997
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou vzniku agresivity u dětí i mládeže, jejím utvářením, podporováním a usměrňováním. Cílem je zmapovat teoreticky i empiricky jevy týkající se agresivity a s tím související šikanování u dětí a mládeže. Jedná se konkrétně o srovnávací studii mezi studenty gymnázia, střední odborné školy a středního odborného učiliště. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která pomocí literárních pramenů popisuje poznatky vymezující pojmy agresivita, agrese, jejich klasifikace, dále rozpoznává příčiny a spouštěče agresivního chování. Cílem je porozumět smyslu agresivního jednání, příčinám jeho vzniku, míře jeho ovlivnitelnosti společenským působením. Dále je teoretická část věnována problematice šikanování, jejího řešení i prevenci. Druhá část je empirická a zjišťuje pomocí dotazníků ve vybraných školských institucích existenci šikany a následnou prevenci. Průzkumného šetření se zúčastnilo 70 studentů gymnázia, 70 studentů střední odborné školy a 70 studentů středního odborného učiliště. Jako součást empirické části nalezneme i anamnézu a rozhovor s obětí šikany. Z výsledků sondy je patrné, že se věková hranice agresorů rapidně snižuje a situace v oblasti šikanování je vážnější mezi populací navštěvující střední odborné učiliště. Za největší přínos práce vzhledem...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the emergence of aggresivity among children and youth, its development, promotion, and streamlining. The aim is to map the theoretical and empirical phenomena related to aggresivity, the related victimization syndrome in children and youth. It is specifically a comparative study among students of secondary schools, secondary technical schools and vocational schools. The work consists of two key areas. The theoretical part uses literature to describe the known theories surrounding the concepts of agression and aggressive behavior, as well as their classification. It also aims to identify the causes and triggers of aggressive behavior. The goal is to understand the meaning of aggressive conduct, its causes, and the extent of its influence on social vulnerability. Furthermore, the theoretical part is devoted to the issue of bullying, its solution and prevention. The second part is empirical and its findings the result of questionnaires used in selected educational institutions and the subsequent existence of bullying prevention. The subjects of this investigation were 70 students attending Gymnazia, 70 students from secondary technical schools and 70 students from secondary vocational schools. As part of the empirical part is analysis of the findings and interviews with the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleAgresivita dětí a mládežecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-25
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84632
dc.title.translatedProblem of children and youth aggression originen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001369587
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou vzniku agresivity u dětí i mládeže, jejím utvářením, podporováním a usměrňováním. Cílem je zmapovat teoreticky i empiricky jevy týkající se agresivity a s tím související šikanování u dětí a mládeže. Jedná se konkrétně o srovnávací studii mezi studenty gymnázia, střední odborné školy a středního odborného učiliště. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která pomocí literárních pramenů popisuje poznatky vymezující pojmy agresivita, agrese, jejich klasifikace, dále rozpoznává příčiny a spouštěče agresivního chování. Cílem je porozumět smyslu agresivního jednání, příčinám jeho vzniku, míře jeho ovlivnitelnosti společenským působením. Dále je teoretická část věnována problematice šikanování, jejího řešení i prevenci. Druhá část je empirická a zjišťuje pomocí dotazníků ve vybraných školských institucích existenci šikany a následnou prevenci. Průzkumného šetření se zúčastnilo 70 studentů gymnázia, 70 studentů střední odborné školy a 70 studentů středního odborného učiliště. Jako součást empirické části nalezneme i anamnézu a rozhovor s obětí šikany. Z výsledků sondy je patrné, že se věková hranice agresorů rapidně snižuje a situace v oblasti šikanování je vážnější mezi populací navštěvující střední odborné učiliště. Za největší přínos práce vzhledem...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the emergence of aggresivity among children and youth, its development, promotion, and streamlining. The aim is to map the theoretical and empirical phenomena related to aggresivity, the related victimization syndrome in children and youth. It is specifically a comparative study among students of secondary schools, secondary technical schools and vocational schools. The work consists of two key areas. The theoretical part uses literature to describe the known theories surrounding the concepts of agression and aggressive behavior, as well as their classification. It also aims to identify the causes and triggers of aggressive behavior. The goal is to understand the meaning of aggressive conduct, its causes, and the extent of its influence on social vulnerability. Furthermore, the theoretical part is devoted to the issue of bullying, its solution and prevention. The second part is empirical and its findings the result of questionnaires used in selected educational institutions and the subsequent existence of bullying prevention. The subjects of this investigation were 70 students attending Gymnazia, 70 students from secondary technical schools and 70 students from secondary vocational schools. As part of the empirical part is analysis of the findings and interviews with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013695870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV