Zobrazit minimální záznam

Local versus Global Sources of Competitiveness - case study of Czech outdoor firms
dc.contributor.advisorBlažek, Jiří
dc.creatorVojáčková, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-20T07:24:27Z
dc.date.available2017-04-20T07:24:27Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25319
dc.description.abstractVýznam tvorby inovací pro konkurenceschopnost a ekonomický rozvoj je důležitým tématem v ekonomické geografii a příbuzných vědních oborech. Řada autorů se v současnosti přiklání k názoru, že konkurenceschopnost firem je ovlivněna schopností využívat a kombinovat zdroje strategických znalostí lokalizované na různých měřítkových úrovních; od lokální po globální. Ve své diplomové práci chci přispět k poznání geografie vztahů zásadních pro tvorbu inovací a konkurenceschopnost firem. Tuto problematiku studuji na příkladě mladého a neprobádaného odvětví - českých výrobců outdoorového vybavení. Zejména mě zajímá lokalizace zdrojů strategických znalostí a význam různých typů blízkosti pro přístup k těmto znalostem. Výsledky poukazují na převažující význam "aprostorových" typů blízkosti v odvětví. Dočasné shlukování na mezinárodních veletrzích, stejně jako přátelské vztahy napříč českou i světovou horolezeckou komunitou, mají pro přístup ke znalostem větší význam než prostorová blízkost v podobě regionálních shluků outdoorových firem. V důsledku značné koncentrace světové výroby outdoorového vybavení v asijských výrobních závodech zde vznikají potenciální nové zdroje strategických znalostí. Představitelé firem se zde setkávají se svými konkurenty i jejich výrobky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe importance of innovation for competitiveness and economic development forms an important topic in current economic geography and related fields. At present, many authors are of the opinion that diverse networks of relations, connecting sources of competitiveness at different spatial levels are vital to a firm's competitiveness. With this thesis I hope to contribute to the understanding of the geography of relations crucial for the innovation and competitiveness of SMEs. I focus on Czech producers of outdoor equipment, which constitute a young, progressive and less-studied sector. I am especially interested in the location of strategic knowledge and the importance of various types of closeness in accessing such knowledge. In the Czech outdoor industry, a-spatial forms of proximity have greater significance. In contrast to international trade fairs, firms do not consider regional sources of competitiveness relevant. National and international social networks are important as well. The interconnection of formal and informal relations is very common in the outdoor industry as a significant number of entrepreneurs are members of the mountaineering or climbing community themselves. About 50% of these enterprises have moved their production to East Asia, where they are able to find cheaper labour as well as...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleLokální versus globální zdroje konkurenceschopnosti - příklad českých outdoorových firemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-23
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69581
dc.title.translatedLocal versus Global Sources of Competitiveness - case study of Czech outdoor firmsen_US
dc.contributor.refereeRumpel, Petr
dc.identifier.aleph001175976
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýznam tvorby inovací pro konkurenceschopnost a ekonomický rozvoj je důležitým tématem v ekonomické geografii a příbuzných vědních oborech. Řada autorů se v současnosti přiklání k názoru, že konkurenceschopnost firem je ovlivněna schopností využívat a kombinovat zdroje strategických znalostí lokalizované na různých měřítkových úrovních; od lokální po globální. Ve své diplomové práci chci přispět k poznání geografie vztahů zásadních pro tvorbu inovací a konkurenceschopnost firem. Tuto problematiku studuji na příkladě mladého a neprobádaného odvětví - českých výrobců outdoorového vybavení. Zejména mě zajímá lokalizace zdrojů strategických znalostí a význam různých typů blízkosti pro přístup k těmto znalostem. Výsledky poukazují na převažující význam "aprostorových" typů blízkosti v odvětví. Dočasné shlukování na mezinárodních veletrzích, stejně jako přátelské vztahy napříč českou i světovou horolezeckou komunitou, mají pro přístup ke znalostem větší význam než prostorová blízkost v podobě regionálních shluků outdoorových firem. V důsledku značné koncentrace světové výroby outdoorového vybavení v asijských výrobních závodech zde vznikají potenciální nové zdroje strategických znalostí. Představitelé firem se zde setkávají se svými konkurenty i jejich výrobky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe importance of innovation for competitiveness and economic development forms an important topic in current economic geography and related fields. At present, many authors are of the opinion that diverse networks of relations, connecting sources of competitiveness at different spatial levels are vital to a firm's competitiveness. With this thesis I hope to contribute to the understanding of the geography of relations crucial for the innovation and competitiveness of SMEs. I focus on Czech producers of outdoor equipment, which constitute a young, progressive and less-studied sector. I am especially interested in the location of strategic knowledge and the importance of various types of closeness in accessing such knowledge. In the Czech outdoor industry, a-spatial forms of proximity have greater significance. In contrast to international trade fairs, firms do not consider regional sources of competitiveness relevant. National and international social networks are important as well. The interconnection of formal and informal relations is very common in the outdoor industry as a significant number of entrepreneurs are members of the mountaineering or climbing community themselves. About 50% of these enterprises have moved their production to East Asia, where they are able to find cheaper labour as well as...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990011759760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV