Zobrazit minimální záznam

The media image of lobbying
dc.contributor.advisorTrampota, Tomáš
dc.creatorGroll, Tomáš
dc.date.accessioned2017-04-20T08:13:37Z
dc.date.available2017-04-20T08:13:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25458
dc.description.abstractDiplomová práce "Mediální obraz lobbingu" se věnuje problematice mediálního zobrazení lobbingu a lobbistů v denících Mladá fronta Dnes a Právo v roce 2008. Lobbing je aktivitou, se kterou má většinová populace pouze mediálně zprostředkovanou zkušenost. Média proto mohou mít velký vliv na vnímání a hodnocení lobbingu veřejností. V práci je nejprve představena problematika mediální reprezentace skutečnosti a jsou nastíněny faktory, které ovlivňují podobu mediálních obsahů. Práce dále stručně pojednává o účincích médií a konceptu agenda-setting. Následně je definován lobbing. Jsou předloženy důvody a podmínky jeho kladného a záporného vnímání. Je poukázáno na pozitivní i negativní funkce lobbingu a jsou představeny různé druhy a podoby lobbingu včetně lobbingu nepřímého, který je spojován s PR aktivitami. Ve výzkumné části práce jsou nejprve představeny výsledky kvantitativního výzkumu, jehož záměrem bylo odhalit nejčastější podoby lobbingu a lobbistů v sledovaných denících. Kvalitativní rámcová analýza následně odhaluje způsoby, jakými jsou lobbing a lobbisté v médiích prezentováni. Práce obsahuje v příloze kódovací knihu a druhy lobbistických technik.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "Media Image of Lobbying" focuses on the issue of the media image of lobbying and lobbyists in the newspapers Mladá fronta Dnes and Právo in the year 2008. Lobbying is an activity which the majority of population experiences through the media only. The media may thus greatly influence the way the public perceives and evaluates lobbying. In the first part of the diploma thesis the question of the media presentation of reality are introduced and the factors which influence the form of the media content are outlined. The paper further deals briefly with the effect the media have on the population and with the agenda-setting concept. Then the definition of lobbying is given, as well as the reasons and conditions for its positive and negative reputation. Positive and negative functions of lobbying are pointed out and various types and forms of lobbying are presented including indirect lobbying, which is associated with PR activities. In the research part of the paper the results of the quantitative research are presented. The aim of this research was to discover the most frequent types of lobbying and lobbyists in the newspapers studied. The qualitative frame analysis then shows the ways in which lobbying and lobbyists are presented in the media. The appendix to the paper contains a codebook...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectLobbingen_US
dc.subjectPRen_US
dc.subjectmass mediaen_US
dc.subjectMladá fronta Dnesen_US
dc.subjectPrávoen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.subjectquantitative analysisen_US
dc.subjectframe analysisen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectLobbingcs_CZ
dc.subjectPRcs_CZ
dc.subjectmasová médiacs_CZ
dc.subjectMladá fronta Dnescs_CZ
dc.subjectPrávocs_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.subjectkvantitativní analýzacs_CZ
dc.subjectanalýza rámcůcs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.titleMediální obraz lobbingucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-02
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId82305
dc.title.translatedThe media image of lobbyingen_US
dc.contributor.refereeKöppl, Daniel
dc.identifier.aleph001198681
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Mediální obraz lobbingu" se věnuje problematice mediálního zobrazení lobbingu a lobbistů v denících Mladá fronta Dnes a Právo v roce 2008. Lobbing je aktivitou, se kterou má většinová populace pouze mediálně zprostředkovanou zkušenost. Média proto mohou mít velký vliv na vnímání a hodnocení lobbingu veřejností. V práci je nejprve představena problematika mediální reprezentace skutečnosti a jsou nastíněny faktory, které ovlivňují podobu mediálních obsahů. Práce dále stručně pojednává o účincích médií a konceptu agenda-setting. Následně je definován lobbing. Jsou předloženy důvody a podmínky jeho kladného a záporného vnímání. Je poukázáno na pozitivní i negativní funkce lobbingu a jsou představeny různé druhy a podoby lobbingu včetně lobbingu nepřímého, který je spojován s PR aktivitami. Ve výzkumné části práce jsou nejprve představeny výsledky kvantitativního výzkumu, jehož záměrem bylo odhalit nejčastější podoby lobbingu a lobbistů v sledovaných denících. Kvalitativní rámcová analýza následně odhaluje způsoby, jakými jsou lobbing a lobbisté v médiích prezentováni. Práce obsahuje v příloze kódovací knihu a druhy lobbistických technik.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "Media Image of Lobbying" focuses on the issue of the media image of lobbying and lobbyists in the newspapers Mladá fronta Dnes and Právo in the year 2008. Lobbying is an activity which the majority of population experiences through the media only. The media may thus greatly influence the way the public perceives and evaluates lobbying. In the first part of the diploma thesis the question of the media presentation of reality are introduced and the factors which influence the form of the media content are outlined. The paper further deals briefly with the effect the media have on the population and with the agenda-setting concept. Then the definition of lobbying is given, as well as the reasons and conditions for its positive and negative reputation. Positive and negative functions of lobbying are pointed out and various types and forms of lobbying are presented including indirect lobbying, which is associated with PR activities. In the research part of the paper the results of the quantitative research are presented. The aim of this research was to discover the most frequent types of lobbying and lobbyists in the newspapers studied. The qualitative frame analysis then shows the ways in which lobbying and lobbyists are presented in the media. The appendix to the paper contains a codebook...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011986810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV