Československá kinematografie v německých filmových periodikách v letech 1933-1945
Perception of Czechoslovakian cinematography by German film periodicals between 1933-1945
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25477Identifikátory
SIS: 82325
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kofroň, Václav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
3. 2. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
film, filmaři, filmový tisk, první republika, Velkoněmecká říše, barrandovské ateliéry, protektorát, okupace, Prag - FilmKlíčová slova (anglicky)
film, filmmakers, film press, First Republic of Czechoslovakia, Third Reich, Barrandov studios, The Protectorate of Bohemia and Moravia, , occupation, Prag - FilmDiplomová práce "Československá kinematografie v německých filmových periodikách v letech 1933 - 1945" pojednává o dobovém filmovém průmyslu tak, jak byl zachycen v německém odborném tisku s cílem zaznamenat změny v jeho percepci, které nastaly po vzniku protektorátu. Sledovaný úsek je rozdělen na dvě období - rok 1933 až 15. březen 1939 včetně a 16. březen 1939 až květen 1945, kdy došlo k osvobození Československa. Pro každé období jsou uvedeny historické události, které rozhodujícím způsobem determinovaly vývoj československé a později protektorátní kinematografie, a popis filmového průmyslu z hlediska domácí i zahraniční produkce, distribuce, filmařů a organizací. Vzhledem k těsným vazbám mezi československou a německou kinematografií, jež byly po vzniku protektorátu ještě výraznější, byly mnohé události z českých zemí zachyceny také na stránkách německého odborného tisku. Analytická část diplomové práce se pak věnuje přímo historickému komparativnímu rozboru textů z deníku Der Film-Kurier, týdeníku Der Film a měsíčníku Der deutsche Film, jež byly rozděleny podle témat do kategorií a ve sledovaných obdobích vzájemně porovnány. Vlivem historických událostí se povaha i naplnění všech kategorií významně proměnila, do textů byla promítnuta nacistická a protižidovská propaganda a tematicky se zaměřily téměř...
Diploma thesis "Perception of Czechoslovakian cinematography by German film periodicals between 1933 - 1945" deals with the Czech film industry as it was received by German specialized press with an emphasis on the recognition of changes, that took place after the formation of the Protectorate of Bohemia and Moravia. The period is divided into two stages. The first, 1933 to March 15, 1939 and the second, March 16, 1939 to May 1945, when the end of the Protectorate of Bohemia and Moravia was proclaimed. Historical events determined the path of Czech cinematography and later protectoral cinematography (Slovak cinematography was not developed at the time). These events are specified in the thesis as well as the Czech film industry in terms of local and foreign production, distribution, film - makers and organizations. A lot of news from Czech lands was published in the German press due to close connections between Czech and German cinematography which was only further interconnected after the formation of the Protectorate. The analytical portion comprises a historical comparison of texts from daily Der Film - Kurier, weekly Der Film and monthly Der deutsche Film. The articles are divided according to their topics and compared with each other in concurrent periods. The character and impletion was changed by...