dc.contributor.advisor | Koťa, Jaroslav | |
dc.creator | Šiška, Karel | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T08:22:22Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T08:22:22Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/25493 | |
dc.description.abstract | Výzkumná sonda se zaměřuje na pojetí své rodiny klienty Výchovného ústavu Klíčov, jak vnímají ostatní rodinné příslušníky a jak jsou vnímáni oni sami ze strany rodičů. Sleduje vývoj rodinných vztahů v období před nařízením ústavní výchovy, během ní a po jejím skončení. Formou narativního výzkumu zpracovává autobiografické vyprávění pěti bývalých klientů Výchovného ústavu Klíčov. Analyzuje tato vyprávění, určuje společná životní témata (hranice v životě, vzpoura a únik, nepřijetí místa bydliště jako domova, ústavní výchova, rodina) a hledá principy, které ovlivnili vývoj rodinných vazeb participantů. Detailně jejich pohledem zpracovává: Vztah rodiny k participantům; vztah participantů k rodině; vnímání participantů své rodiny jako celku. Určuje z poskytnutých vyprávění přínos ústavní výchovy pro jedince (dokončení školy; naučení se dodržovat pravidla a přijmout hranice společností vymezené; možnost srovnání své životní zkušenosti se zkušeností jiných klientů). Zamýšlí se nad úlohou ústavní výchovy. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Pojetí rodiny klienty Výchovného ústavu Klíčov | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-23 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 76746 | |
dc.title.translated | Perception of family by clients of Educational Institute Klíčov | en_US |
dc.contributor.referee | Vítečková, Michaela | |
dc.identifier.aleph | 001232215 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Výzkumná sonda se zaměřuje na pojetí své rodiny klienty Výchovného ústavu Klíčov, jak vnímají ostatní rodinné příslušníky a jak jsou vnímáni oni sami ze strany rodičů. Sleduje vývoj rodinných vztahů v období před nařízením ústavní výchovy, během ní a po jejím skončení. Formou narativního výzkumu zpracovává autobiografické vyprávění pěti bývalých klientů Výchovného ústavu Klíčov. Analyzuje tato vyprávění, určuje společná životní témata (hranice v životě, vzpoura a únik, nepřijetí místa bydliště jako domova, ústavní výchova, rodina) a hledá principy, které ovlivnili vývoj rodinných vazeb participantů. Detailně jejich pohledem zpracovává: Vztah rodiny k participantům; vztah participantů k rodině; vnímání participantů své rodiny jako celku. Určuje z poskytnutých vyprávění přínos ústavní výchovy pro jedince (dokončení školy; naučení se dodržovat pravidla a přijmout hranice společností vymezené; možnost srovnání své životní zkušenosti se zkušeností jiných klientů). Zamýšlí se nad úlohou ústavní výchovy. | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012322150106986 | |