Zobrazit minimální záznam

Theatre of movement in contemporary society
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorEidlpesová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-20T09:51:52Z
dc.date.available2017-04-20T09:51:52Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25898
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce bylo vypracovat kulturologickou studii na téma pohybového divadla v současné společnosti. Hlavním záměrem bylo sledovat odraz společenských mechanismů v umělecké formě pohybového vyjádření a zpětný vliv na diváka jako recipienta této formy. Diváckou recepci jsem zkoumala v rámci vlastního kvalitativního výzkumu. Pohybové divadlo v sobě reflektuje a umělecky zpracovává pohybové vzorce, které se vytváří v běhu každodennosti v rámci lidského života i celého lidského rodu. Vychází přitom ze společenského a kulturního základu, který jeho formu i obsahy zásadně určuje. Obsahy, které v sobě zpracuje, jsou posléze komunikovány k divákovi a skrze něj zpět do společnosti. Svým sdělením působí pohybové divadlo na diváka jako individuum i jako člena společnosti. Uspokojuje potřeby, které v současné společnosti nenalézají průchod v jiných formách. Vzhledem ke specifické úrovni komunikace sděluje slovy nesdělitelné významy, rozvíjí odlišný způsob vnímání, než jaký diváci uplatňují v běžném životě a představuje mytický a intuitivní přístup ke světu. Tyto aspekty mohou hrát důležitou roli na úrovni adaptace i inovace.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my thesis was to create a culturological study about theatre of movement in contemporary society. The leading intention was to observe the manifestation of social mechanisms in the artistic form of movement expression and the impact upon a spectator as a recipient of this form. The spectator's recipiency was examined in my own qualitative research. Theatre of movement reflects and artistically compiles movement patterns created in everyday life of an individual as well as during the evolution of human kind, while it is based on social and cultural basis which fundamentally determine its form and content. Contents compiled within are communicated to a spectator and through him back to the society. The spectator receives this message as an individual as well as a element of a society. Theatre of movement is fulfilling some needs that, in contemporary society, cannot be satisfied by other means. Because of its specific level of communication, theatre of movement is able to communicate meanings inexpressible by spoken word while it helps develop another way of perception, different from the one used in regular life. Theatre of movement represents a mythical and intuitive approach to this world. These aspects can play an important role on the level of adaptation and inovation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePohybové divadlo v současné společnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-03
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81862
dc.title.translatedTheatre of movement in contemporary societyen_US
dc.contributor.refereeOpletalová, Lenka
dc.identifier.aleph001193234
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem mé diplomové práce bylo vypracovat kulturologickou studii na téma pohybového divadla v současné společnosti. Hlavním záměrem bylo sledovat odraz společenských mechanismů v umělecké formě pohybového vyjádření a zpětný vliv na diváka jako recipienta této formy. Diváckou recepci jsem zkoumala v rámci vlastního kvalitativního výzkumu. Pohybové divadlo v sobě reflektuje a umělecky zpracovává pohybové vzorce, které se vytváří v běhu každodennosti v rámci lidského života i celého lidského rodu. Vychází přitom ze společenského a kulturního základu, který jeho formu i obsahy zásadně určuje. Obsahy, které v sobě zpracuje, jsou posléze komunikovány k divákovi a skrze něj zpět do společnosti. Svým sdělením působí pohybové divadlo na diváka jako individuum i jako člena společnosti. Uspokojuje potřeby, které v současné společnosti nenalézají průchod v jiných formách. Vzhledem ke specifické úrovni komunikace sděluje slovy nesdělitelné významy, rozvíjí odlišný způsob vnímání, než jaký diváci uplatňují v běžném životě a představuje mytický a intuitivní přístup ke světu. Tyto aspekty mohou hrát důležitou roli na úrovni adaptace i inovace.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my thesis was to create a culturological study about theatre of movement in contemporary society. The leading intention was to observe the manifestation of social mechanisms in the artistic form of movement expression and the impact upon a spectator as a recipient of this form. The spectator's recipiency was examined in my own qualitative research. Theatre of movement reflects and artistically compiles movement patterns created in everyday life of an individual as well as during the evolution of human kind, while it is based on social and cultural basis which fundamentally determine its form and content. Contents compiled within are communicated to a spectator and through him back to the society. The spectator receives this message as an individual as well as a element of a society. Theatre of movement is fulfilling some needs that, in contemporary society, cannot be satisfied by other means. Because of its specific level of communication, theatre of movement is able to communicate meanings inexpressible by spoken word while it helps develop another way of perception, different from the one used in regular life. Theatre of movement represents a mythical and intuitive approach to this world. These aspects can play an important role on the level of adaptation and inovation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011932340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV