dc.contributor.advisor | Christov, Petr | |
dc.creator | Eidlpesová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T09:51:52Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T09:51:52Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/25898 | |
dc.description.abstract | Cílem mé diplomové práce bylo vypracovat kulturologickou studii na téma pohybového divadla v současné společnosti. Hlavním záměrem bylo sledovat odraz společenských mechanismů v umělecké formě pohybového vyjádření a zpětný vliv na diváka jako recipienta této formy. Diváckou recepci jsem zkoumala v rámci vlastního kvalitativního výzkumu. Pohybové divadlo v sobě reflektuje a umělecky zpracovává pohybové vzorce, které se vytváří v běhu každodennosti v rámci lidského života i celého lidského rodu. Vychází přitom ze společenského a kulturního základu, který jeho formu i obsahy zásadně určuje. Obsahy, které v sobě zpracuje, jsou posléze komunikovány k divákovi a skrze něj zpět do společnosti. Svým sdělením působí pohybové divadlo na diváka jako individuum i jako člena společnosti. Uspokojuje potřeby, které v současné společnosti nenalézají průchod v jiných formách. Vzhledem ke specifické úrovni komunikace sděluje slovy nesdělitelné významy, rozvíjí odlišný způsob vnímání, než jaký diváci uplatňují v běžném životě a představuje mytický a intuitivní přístup ke světu. Tyto aspekty mohou hrát důležitou roli na úrovni adaptace i inovace. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of my thesis was to create a culturological study about theatre of movement in contemporary society. The leading intention was to observe the manifestation of social mechanisms in the artistic form of movement expression and the impact upon a spectator as a recipient of this form. The spectator's recipiency was examined in my own qualitative research. Theatre of movement reflects and artistically compiles movement patterns created in everyday life of an individual as well as during the evolution of human kind, while it is based on social and cultural basis which fundamentally determine its form and content. Contents compiled within are communicated to a spectator and through him back to the society. The spectator receives this message as an individual as well as a element of a society. Theatre of movement is fulfilling some needs that, in contemporary society, cannot be satisfied by other means. Because of its specific level of communication, theatre of movement is able to communicate meanings inexpressible by spoken word while it helps develop another way of perception, different from the one used in regular life. Theatre of movement represents a mythical and intuitive approach to this world. These aspects can play an important role on the level of adaptation and inovation. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Pohybové divadlo v současné společnosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-02-03 | |
dc.description.department | Institute of Ethnology | en_US |
dc.description.department | Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 81862 | |
dc.title.translated | Theatre of movement in contemporary society | en_US |
dc.contributor.referee | Opletalová, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 001193234 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Kulturologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cultural Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav etnologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Ethnology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Kulturologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cultural Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem mé diplomové práce bylo vypracovat kulturologickou studii na téma pohybového divadla v současné společnosti. Hlavním záměrem bylo sledovat odraz společenských mechanismů v umělecké formě pohybového vyjádření a zpětný vliv na diváka jako recipienta této formy. Diváckou recepci jsem zkoumala v rámci vlastního kvalitativního výzkumu. Pohybové divadlo v sobě reflektuje a umělecky zpracovává pohybové vzorce, které se vytváří v běhu každodennosti v rámci lidského života i celého lidského rodu. Vychází přitom ze společenského a kulturního základu, který jeho formu i obsahy zásadně určuje. Obsahy, které v sobě zpracuje, jsou posléze komunikovány k divákovi a skrze něj zpět do společnosti. Svým sdělením působí pohybové divadlo na diváka jako individuum i jako člena společnosti. Uspokojuje potřeby, které v současné společnosti nenalézají průchod v jiných formách. Vzhledem ke specifické úrovni komunikace sděluje slovy nesdělitelné významy, rozvíjí odlišný způsob vnímání, než jaký diváci uplatňují v běžném životě a představuje mytický a intuitivní přístup ke světu. Tyto aspekty mohou hrát důležitou roli na úrovni adaptace i inovace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of my thesis was to create a culturological study about theatre of movement in contemporary society. The leading intention was to observe the manifestation of social mechanisms in the artistic form of movement expression and the impact upon a spectator as a recipient of this form. The spectator's recipiency was examined in my own qualitative research. Theatre of movement reflects and artistically compiles movement patterns created in everyday life of an individual as well as during the evolution of human kind, while it is based on social and cultural basis which fundamentally determine its form and content. Contents compiled within are communicated to a spectator and through him back to the society. The spectator receives this message as an individual as well as a element of a society. Theatre of movement is fulfilling some needs that, in contemporary society, cannot be satisfied by other means. Because of its specific level of communication, theatre of movement is able to communicate meanings inexpressible by spoken word while it helps develop another way of perception, different from the one used in regular life. Theatre of movement represents a mythical and intuitive approach to this world. These aspects can play an important role on the level of adaptation and inovation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011932340106986 | |