Zobrazit minimální záznam

Invisble Worlds of Francisco Löpez
dc.contributor.advisorDvořák, Tomáš
dc.creatorFrinta, Petr
dc.date.accessioned2020-08-17T10:13:22Z
dc.date.available2020-08-17T10:13:22Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25972
dc.description.abstractNeviditelné světy Francisca Lópeze (abstrakt) Předmětem této práce je teoretické dílo a hudební tvorba španělského autora a teoretika konkrétní hudby Francisca Lópeze, jednoho z předních představitelů soudobé elektronické hudební tvorby. Jeho unikátní chápání umění, které označuje za absolutní konkrétní hudbu, spojuje práci s konkrétními nahrávkami s ústřední myšlenkou absolutní hudby - oproštěním díla od specifických významů. Tomuto požadavku je v Lópezově tvorbě podřízeno vše. Alba vycházejí bez obalů, pouze s minimem informací. Koncertní vystoupení probíhají v absolutní tmě, kompozice jsou abstraktními pásmy zvuku, která vznikají manipulací s konkrétními nahrávkami. Je však nemožné identifikovat výchozí prvky i metodu, jíž byly zpracovány. Lópezovo dílo zkoumám v kontextu filozofie dvacátého století. Komponistovy teoretické eseje vnímám jako vystoupení proti omezování hudebního díla diskurzem, hudební tvorbu pak jako příklad fenomenologické redukce a preferovaného čtení. V závěrečné části se zaměřuji na jednu z ústředních charakteristik absolutní hudby, totiž na otázku, zda je skutečně možné dílo oprostit od významů konotační povahy. Přestože abstraktní kompozice neobsahují vědomé odkazy, které mohou být zdrojem referenčních významů, mohou odkazovat například na společenské normy anebo k pravidlům a...cs_CZ
dc.description.abstractInvisible Worlds of Francisco López (abstract) This essay deals with both the theoretical and musical work of Spanish musique concrète theorist and composer Francisco López, who is considered among the most renowned artists within temporary electronic music. Absolute musique concrète, his notion of sound phenomena, develops the ideas already presented in two different historical musical genres. The idea of using the prerecorded environmental sounds from musique concrète is here related to the ideals of absolute music, the one devoid of any non-musical references. Everything in López' music is following the concept. His albums are being released without booklets or information sheets; additional information on recording is reduced to a minimum. His live appearances are held in total darkness; his compositions are no more than layers of hiss and rumble. One could hear these were made of processed environmental recordings, yet both their origin and the technique they were treated remain undetectable. In different ways López' work can be related to the late 20th century philosophy. His theoretical essays could be understood as an attempt to avoid further compositional, formal or ideological limitations through theoretical discourse. His musical creations could be perceived as an example of phenomenological...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleNeviditelné světy Francisca Lópezecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-24
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId87561
dc.title.translatedInvisble Worlds of Francisco Löpezen_US
dc.contributor.refereeBrejcha, Jan
dc.identifier.aleph001261407
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNeviditelné světy Francisca Lópeze (abstrakt) Předmětem této práce je teoretické dílo a hudební tvorba španělského autora a teoretika konkrétní hudby Francisca Lópeze, jednoho z předních představitelů soudobé elektronické hudební tvorby. Jeho unikátní chápání umění, které označuje za absolutní konkrétní hudbu, spojuje práci s konkrétními nahrávkami s ústřední myšlenkou absolutní hudby - oproštěním díla od specifických významů. Tomuto požadavku je v Lópezově tvorbě podřízeno vše. Alba vycházejí bez obalů, pouze s minimem informací. Koncertní vystoupení probíhají v absolutní tmě, kompozice jsou abstraktními pásmy zvuku, která vznikají manipulací s konkrétními nahrávkami. Je však nemožné identifikovat výchozí prvky i metodu, jíž byly zpracovány. Lópezovo dílo zkoumám v kontextu filozofie dvacátého století. Komponistovy teoretické eseje vnímám jako vystoupení proti omezování hudebního díla diskurzem, hudební tvorbu pak jako příklad fenomenologické redukce a preferovaného čtení. V závěrečné části se zaměřuji na jednu z ústředních charakteristik absolutní hudby, totiž na otázku, zda je skutečně možné dílo oprostit od významů konotační povahy. Přestože abstraktní kompozice neobsahují vědomé odkazy, které mohou být zdrojem referenčních významů, mohou odkazovat například na společenské normy anebo k pravidlům a...cs_CZ
uk.abstract.enInvisible Worlds of Francisco López (abstract) This essay deals with both the theoretical and musical work of Spanish musique concrète theorist and composer Francisco López, who is considered among the most renowned artists within temporary electronic music. Absolute musique concrète, his notion of sound phenomena, develops the ideas already presented in two different historical musical genres. The idea of using the prerecorded environmental sounds from musique concrète is here related to the ideals of absolute music, the one devoid of any non-musical references. Everything in López' music is following the concept. His albums are being released without booklets or information sheets; additional information on recording is reduced to a minimum. His live appearances are held in total darkness; his compositions are no more than layers of hiss and rumble. One could hear these were made of processed environmental recordings, yet both their origin and the technique they were treated remain undetectable. In different ways López' work can be related to the late 20th century philosophy. His theoretical essays could be understood as an attempt to avoid further compositional, formal or ideological limitations through theoretical discourse. His musical creations could be perceived as an example of phenomenological...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990012614070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV