dc.contributor.advisor | Dvořáková, Hana | |
dc.creator | Špalková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T09:33:21Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T09:33:21Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2633 | |
dc.description.abstract | Agresivní projevy lze zaznamenat již u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo zjistit, jaké agresivní projevy jsou nejčastější, které faktory ovlivňují jejich výskyt, jak působí na vzájemné vztahy dětí a možnost jejich omezení pomocí záměrných psychomotorických aktivit. K dosažení cíle byly použity tyto metody: dotazník pro učitelky, rozhovor s učitelkami, rozhovor s dětmi, pozorování a experiment. Při využití těchto metod bylo dosaženo následujících výsledků. Nejčastějšími agresivními projevy v chování předškolních dětí jsou nadávky, kousání, bití druhých, kopání, strkání do druhých a hádky o postavení ve skupině a kamarádství. Jedním z faktorů, které ovlivňují jejich výskyt je velký počet dětí ve třídě a dojdeli k omezení potřeby pohybu dítěte. Dítě, u kterého se často objevovaly fyzické agresivní projevy bylo ve skupině méně oblíbené, na rozdíl od dítěte, které se projevovalo převážně slovní agresí. Možnost omezení agresivních projevů pomocí záměrných psychomotorických aktivit se nepodařilo jednoznačně prokázat. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Aggressive behaviour is possible to mwention in pre-school age. The principal aim was to find out whatt agressive actions are most common and frequent, how they aree dealt in group of children and possibilities to eliminate them by executing studied psychomotor activities. For monitoring has been used following tools: questionnaire for pedagogues, discussions with pedagogues, discussions with children, monitoring, experimenting. By realizing methods above has been reached the following results. The most common aggressive behaviour ferociousnesses are verbal offences, bitting, beating, kicking, poking, quarreling over sympathies in group of children or group position and friendship. One of the factors that influences such phenomenons is large number of children in classroom or impeding of movement and exercise needs of children. Child with frequent agressive behaviour was not so much favoured in group of children in contrast to one with mostly oral offence displays. Possibility to eliminate such agressive behaviour by executing studied psychomotor activities turned out as not capable of proof. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Možnosti ovlivnění projevu dětí v mateřské škole pomocí psychomotorických aktivit | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-23 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 20461 | |
dc.title.translated | Possibilities for Influencing Children in Nursery Schools with the aid of Psycho-motor Activities | en_US |
dc.contributor.referee | Pokorný, Ladislav | |
dc.identifier.aleph | 000395592 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Agresivní projevy lze zaznamenat již u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo zjistit, jaké agresivní projevy jsou nejčastější, které faktory ovlivňují jejich výskyt, jak působí na vzájemné vztahy dětí a možnost jejich omezení pomocí záměrných psychomotorických aktivit. K dosažení cíle byly použity tyto metody: dotazník pro učitelky, rozhovor s učitelkami, rozhovor s dětmi, pozorování a experiment. Při využití těchto metod bylo dosaženo následujících výsledků. Nejčastějšími agresivními projevy v chování předškolních dětí jsou nadávky, kousání, bití druhých, kopání, strkání do druhých a hádky o postavení ve skupině a kamarádství. Jedním z faktorů, které ovlivňují jejich výskyt je velký počet dětí ve třídě a dojdeli k omezení potřeby pohybu dítěte. Dítě, u kterého se často objevovaly fyzické agresivní projevy bylo ve skupině méně oblíbené, na rozdíl od dítěte, které se projevovalo převážně slovní agresí. Možnost omezení agresivních projevů pomocí záměrných psychomotorických aktivit se nepodařilo jednoznačně prokázat. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Aggressive behaviour is possible to mwention in pre-school age. The principal aim was to find out whatt agressive actions are most common and frequent, how they aree dealt in group of children and possibilities to eliminate them by executing studied psychomotor activities. For monitoring has been used following tools: questionnaire for pedagogues, discussions with pedagogues, discussions with children, monitoring, experimenting. By realizing methods above has been reached the following results. The most common aggressive behaviour ferociousnesses are verbal offences, bitting, beating, kicking, poking, quarreling over sympathies in group of children or group position and friendship. One of the factors that influences such phenomenons is large number of children in classroom or impeding of movement and exercise needs of children. Child with frequent agressive behaviour was not so much favoured in group of children in contrast to one with mostly oral offence displays. Possibility to eliminate such agressive behaviour by executing studied psychomotor activities turned out as not capable of proof. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990003955920106986 | |