Zobrazit minimální záznam

Possibilities for Influencing Children in Nursery Schools with the aid of Psycho-motor Activities
dc.contributor.advisorDvořáková, Hana
dc.creatorŠpalková, Markéta
dc.date.accessioned2017-03-17T09:33:21Z
dc.date.available2017-03-17T09:33:21Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2633
dc.description.abstractAgresivní projevy lze zaznamenat již u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo zjistit, jaké agresivní projevy jsou nejčastější, které faktory ovlivňují jejich výskyt, jak působí na vzájemné vztahy dětí a možnost jejich omezení pomocí záměrných psychomotorických aktivit. K dosažení cíle byly použity tyto metody: dotazník pro učitelky, rozhovor s učitelkami, rozhovor s dětmi, pozorování a experiment. Při využití těchto metod bylo dosaženo následujících výsledků. Nejčastějšími agresivními projevy v chování předškolních dětí jsou nadávky, kousání, bití druhých, kopání, strkání do druhých a hádky o postavení ve skupině a kamarádství. Jedním z faktorů, které ovlivňují jejich výskyt je velký počet dětí ve třídě a dojdeli k omezení potřeby pohybu dítěte. Dítě, u kterého se často objevovaly fyzické agresivní projevy bylo ve skupině méně oblíbené, na rozdíl od dítěte, které se projevovalo převážně slovní agresí. Možnost omezení agresivních projevů pomocí záměrných psychomotorických aktivit se nepodařilo jednoznačně prokázat.cs_CZ
dc.description.abstractAggressive behaviour is possible to mwention in pre-school age. The principal aim was to find out whatt agressive actions are most common and frequent, how they aree dealt in group of children and possibilities to eliminate them by executing studied psychomotor activities. For monitoring has been used following tools: questionnaire for pedagogues, discussions with pedagogues, discussions with children, monitoring, experimenting. By realizing methods above has been reached the following results. The most common aggressive behaviour ferociousnesses are verbal offences, bitting, beating, kicking, poking, quarreling over sympathies in group of children or group position and friendship. One of the factors that influences such phenomenons is large number of children in classroom or impeding of movement and exercise needs of children. Child with frequent agressive behaviour was not so much favoured in group of children in contrast to one with mostly oral offence displays. Possibility to eliminate such agressive behaviour by executing studied psychomotor activities turned out as not capable of proof.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti ovlivnění projevu dětí v mateřské škole pomocí psychomotorických aktivitcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-23
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20461
dc.title.translatedPossibilities for Influencing Children in Nursery Schools with the aid of Psycho-motor Activitiesen_US
dc.contributor.refereePokorný, Ladislav
dc.identifier.aleph000395592
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAgresivní projevy lze zaznamenat již u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo zjistit, jaké agresivní projevy jsou nejčastější, které faktory ovlivňují jejich výskyt, jak působí na vzájemné vztahy dětí a možnost jejich omezení pomocí záměrných psychomotorických aktivit. K dosažení cíle byly použity tyto metody: dotazník pro učitelky, rozhovor s učitelkami, rozhovor s dětmi, pozorování a experiment. Při využití těchto metod bylo dosaženo následujících výsledků. Nejčastějšími agresivními projevy v chování předškolních dětí jsou nadávky, kousání, bití druhých, kopání, strkání do druhých a hádky o postavení ve skupině a kamarádství. Jedním z faktorů, které ovlivňují jejich výskyt je velký počet dětí ve třídě a dojdeli k omezení potřeby pohybu dítěte. Dítě, u kterého se často objevovaly fyzické agresivní projevy bylo ve skupině méně oblíbené, na rozdíl od dítěte, které se projevovalo převážně slovní agresí. Možnost omezení agresivních projevů pomocí záměrných psychomotorických aktivit se nepodařilo jednoznačně prokázat.cs_CZ
uk.abstract.enAggressive behaviour is possible to mwention in pre-school age. The principal aim was to find out whatt agressive actions are most common and frequent, how they aree dealt in group of children and possibilities to eliminate them by executing studied psychomotor activities. For monitoring has been used following tools: questionnaire for pedagogues, discussions with pedagogues, discussions with children, monitoring, experimenting. By realizing methods above has been reached the following results. The most common aggressive behaviour ferociousnesses are verbal offences, bitting, beating, kicking, poking, quarreling over sympathies in group of children or group position and friendship. One of the factors that influences such phenomenons is large number of children in classroom or impeding of movement and exercise needs of children. Child with frequent agressive behaviour was not so much favoured in group of children in contrast to one with mostly oral offence displays. Possibility to eliminate such agressive behaviour by executing studied psychomotor activities turned out as not capable of proof.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990003955920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV