Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole
The Education of Children with Special Educational Needs in Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2647Identifikátory
SIS: 20495
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strnadová, Iva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zabývá se školskou integrací jako procesem postupného sbližování žáků ze speciální třídy s intaktní majoritou. Podrobně rozebírá úskalí přechodu žáků ze speciální třídy I. stupně základní školy do třídy běžné na II. stupeň a soustřeďuje se na očekávání, obavy, názory a zkušenosti jednotlivých žáků, jejich rodičů a učitelů. Pro získání názorů na školskou integraci byly použity dotazníky a uskutečněny rozhovory. Získané informace byly posléze vyhodnoceny. Klíčová slova: školská integrace, segregace, speciální třída, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, intaktní majorita Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This dissertation is concentrated on the education of children with special educational needs. It works at the school integration process which lies in an incremental bonding of children from the special class with the intact majority. It analyses in detail dificulties of the move of children from the special class created in the primary basic school to the ordinary class of the secondary basic school and concentrates on ambitions, worries, opinions and experience of every single pupil, his or her parents and teachers. In order to obtain opinions of the school integration there have been used some questionnaires and realized some interviews. Afterward the obtained information has been evaluated. Key words: school integration, segregation, special class, pupils with special educational needs, intact majority Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)