Zobrazit minimální záznam

The Language of Contemporary Advertising and the Codification of the Czech Language (The Regional Press of the Town Beroun Its Surroundings)
dc.contributor.advisorChejnová, Pavla
dc.creatorOčenášková, Gabriela
dc.date.accessioned2017-03-17T09:40:59Z
dc.date.available2017-03-17T09:40:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2671
dc.description.abstractTato práce se zabývá jazykem současné reklamy ve vybraném tisku berounského regionu, konkrétně v Berounském deníku, Podbrdských novinách a v Nezávislých novinách okresu Beroun - ECHU. Hlavní část práce sleduje jazyk reklamy z hlediska kodifikace a zkoumá pravopisné nedostatky, které se v těchto textech objevují. Nalezené odchylky od kodifikace jsou roztříděny podle struktury Pravidel českého pravopisu vydaných v roce 2004. Na základě získaných poznatků jsem zjišťovala, jaký druh chyb v reklamách převažuje, snažila se odhalit příčiny jejich vzniku a zhodnotit, do jaké míry dospělá populace současná pravidla ovládá. Vedle pravopisných chyb jsem si všímala i dalších odchylek od spisovného jazyka a jazykových zvláštností na úrovni stylistické, lexikální a morfologické. Protože jsem pracovala se specifickým druhem novin, regionálním tiskem, pokusila jsem se rovněž zmapovat formu a jazyk jejich reklamy v obecnější rovině a porovnat současnou situaci se stavem před deseti lety, kdy tyto noviny začaly vycházet. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the language of contemporary advertising published 1 in a selection of regional newspapers of the town Beroun and its surroundings, i.e. Berounsky denik, Podbrdské noviny and The Independent Newspaper of the Beroun Region - ECHO. The main part of the paper evaluates the language of advertising from the point of view of codification and examines the flaws in orthography which appear in these texts. The deviations from the orthography rules found in the texts are classified in compliance to The Czech Language Orthography Rules published in 2004. Following the discovered facts I tried to find out which mistakes prevail, to identify the causes of their origin and to review to what extent the adult population has mastered the rules. Besides the orthographic flaws I also focused on other aberrations from the language standards and special features in the fields of stylistics, lexicology and morphology. As I worked with a specific type of newspapers - the regional press - 1 also tried to draw a more general picture of the form and the language of their advertising and to compare the present-day situation with the condition twelve years ago when these newspapers started to be published. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleJazyk současné reklamy a kodifikace (Berounsko - regionální tisk)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-01-18
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId20717
dc.title.translatedThe Language of Contemporary Advertising and the Codification of the Czech Language (The Regional Press of the Town Beroun Its Surroundings)en_US
dc.contributor.refereeKvítková, Naděžda
dc.identifier.aleph000398252
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czechen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czechen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá jazykem současné reklamy ve vybraném tisku berounského regionu, konkrétně v Berounském deníku, Podbrdských novinách a v Nezávislých novinách okresu Beroun - ECHU. Hlavní část práce sleduje jazyk reklamy z hlediska kodifikace a zkoumá pravopisné nedostatky, které se v těchto textech objevují. Nalezené odchylky od kodifikace jsou roztříděny podle struktury Pravidel českého pravopisu vydaných v roce 2004. Na základě získaných poznatků jsem zjišťovala, jaký druh chyb v reklamách převažuje, snažila se odhalit příčiny jejich vzniku a zhodnotit, do jaké míry dospělá populace současná pravidla ovládá. Vedle pravopisných chyb jsem si všímala i dalších odchylek od spisovného jazyka a jazykových zvláštností na úrovni stylistické, lexikální a morfologické. Protože jsem pracovala se specifickým druhem novin, regionálním tiskem, pokusila jsem se rovněž zmapovat formu a jazyk jejich reklamy v obecnější rovině a porovnat současnou situaci se stavem před deseti lety, kdy tyto noviny začaly vycházet. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the language of contemporary advertising published 1 in a selection of regional newspapers of the town Beroun and its surroundings, i.e. Berounsky denik, Podbrdské noviny and The Independent Newspaper of the Beroun Region - ECHO. The main part of the paper evaluates the language of advertising from the point of view of codification and examines the flaws in orthography which appear in these texts. The deviations from the orthography rules found in the texts are classified in compliance to The Czech Language Orthography Rules published in 2004. Following the discovered facts I tried to find out which mistakes prevail, to identify the causes of their origin and to review to what extent the adult population has mastered the rules. Besides the orthographic flaws I also focused on other aberrations from the language standards and special features in the fields of stylistics, lexicology and morphology. As I worked with a specific type of newspapers - the regional press - 1 also tried to draw a more general picture of the form and the language of their advertising and to compare the present-day situation with the condition twelve years ago when these newspapers started to be published. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
dc.identifier.lisID990003982520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV