dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Strnadová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-03-17T09:41:10Z | |
dc.date.available | 2017-03-17T09:41:10Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2672 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je vliv osobnosti a výukového stylu učitele na vzorce chování žáků. Práce je zaměřena na postřehnutí problémů vztahujících se k výukovému stylu učitele, k vzorcům chování žáků a k pedagogické komunikaci. Diplomová práce je zpracovávána s vědomím, že by měla začínajícím učitelům i všem, kdo tuto problematiku nepodceňují, sloužit jako průvodce a zdroj mnoha podnětů pro další odborné vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Theme of this dissertation is the influence of teacher's personality and his way of teaching at the pupil's patterns of behaviour. It's directed at the observation of problems, which are cennected with teacher's way of teaching, pupil's pattern of behaviour and pedagogical communicatoin. Dissertation is made with taking notice o f assumption that it should help as a guide to the teachers, who makes the start and it should help to everybody, who doesn't underestimate this theme and it also can be incentive for the further professional education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vliv osobnosti učitele a výukového stylu učitele na vzorce chování žáků | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-01-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 20679 | |
dc.title.translated | The Influence of the Personality of the Teacher and the Individual Teaching Style on the Behaviour of Pupils | en_US |
dc.contributor.referee | Tomková, Anna | |
dc.identifier.aleph | 000395858 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je vliv osobnosti a výukového stylu učitele na vzorce chování žáků. Práce je zaměřena na postřehnutí problémů vztahujících se k výukovému stylu učitele, k vzorcům chování žáků a k pedagogické komunikaci. Diplomová práce je zpracovávána s vědomím, že by měla začínajícím učitelům i všem, kdo tuto problematiku nepodceňují, sloužit jako průvodce a zdroj mnoha podnětů pro další odborné vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Theme of this dissertation is the influence of teacher's personality and his way of teaching at the pupil's patterns of behaviour. It's directed at the observation of problems, which are cennected with teacher's way of teaching, pupil's pattern of behaviour and pedagogical communicatoin. Dissertation is made with taking notice o f assumption that it should help as a guide to the teachers, who makes the start and it should help to everybody, who doesn't underestimate this theme and it also can be incentive for the further professional education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990003958580106986 | |