Zobrazit minimální záznam

Students' misconceptions in kinematics graphing
dc.contributor.advisorKekule, Martina
dc.creatorTruliková, Blanka
dc.date.accessioned2017-04-20T13:17:46Z
dc.date.available2017-04-20T13:17:46Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/26796
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o miskoncepcích žáků a studentů při interpretaci kinematických grafů. V teoretické části jsou popsány základní charakteristiky didaktických a konceptuálních testů. Dále je zde shrnut postup tvorby testu a jeho standardizace na konkrétním příkladu testu TUG-K (Test of Understanding Graphs in Kinematics). Součástí vlastního výzkumu bylo přeložení anglického testu a jeho zadání na pražských SŠ a na MFF UK. Vzorek respondentů čítal 171 žáků z 1., 3. a 4. ročníků SŠ (respektive odpovídajících ročníků víceletých gymnázií) a 41 studentů MFF UK. Byly provedeny charakteristiky jednotlivých položek testu (citlivost úloh, obtížnost úloh). Data získaná pomocí základních statistických metod byla interpretována a srovnána s výsledky studie J. R. Beichnera, který je autorem originální verze testu použitého k výzkumu. Pro studenty VŠ byl test méně citlivý než pro žáky SŠ. Ze srovnání českých a zahraničních studentů vyplynulo, že čeští studenti dosahovali v testu vyšších skóre. Dále byly potvrzeny typické miskoncepce studentů při práci s grafy. Na závěr bylo provedeno kritické zhodnocení použitého testu a byly navrženy některé úpravy pro případ zadávání testu na VŠ.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with students' misconceptions in kinematics graphing. The theoretical part describes the basic characteristics of didactic and conceptual tests. The processes of test developement and standardization are summarised on a specific example of TUG-K test (Test of Understanding Graphs in Kinematics). The new research included a translation of this TUG-K English test and its assignment to the students of Prague high schools and Faculty of Mathematics and Physics of Charles University in Prague; 171 students 16 - 19 years old participated as well as 41 undergraduates. A study of certain test characteristics (item analysis) was performed. Principal statistical methods were used to interpret the obtained data. Results of this new research were compared with the results of J. R. Beichner, who authored the original version of the test used for research. The test has been found to be less sensitive for university undergraduates than for high school students. Comparison of Czech and foreign students has revealed that Czech students achieved higher scores than the foreign ones. Typical misconceptions regarding student's work with graphs were confirmed. Eventually, a critical evaluation of the test was performed and certain alterations for the universityundergraduates test case were proposed.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleMiskoncepce žáků a studentů při interpretaci kinematických grafůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-23
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76406
dc.title.translatedStudents' misconceptions in kinematics graphingen_US
dc.contributor.refereeMandíková, Dana
dc.identifier.aleph001386458
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Directed Towards Educationen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzika zaměřená na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Directed Towards Educationen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce pojednává o miskoncepcích žáků a studentů při interpretaci kinematických grafů. V teoretické části jsou popsány základní charakteristiky didaktických a konceptuálních testů. Dále je zde shrnut postup tvorby testu a jeho standardizace na konkrétním příkladu testu TUG-K (Test of Understanding Graphs in Kinematics). Součástí vlastního výzkumu bylo přeložení anglického testu a jeho zadání na pražských SŠ a na MFF UK. Vzorek respondentů čítal 171 žáků z 1., 3. a 4. ročníků SŠ (respektive odpovídajících ročníků víceletých gymnázií) a 41 studentů MFF UK. Byly provedeny charakteristiky jednotlivých položek testu (citlivost úloh, obtížnost úloh). Data získaná pomocí základních statistických metod byla interpretována a srovnána s výsledky studie J. R. Beichnera, který je autorem originální verze testu použitého k výzkumu. Pro studenty VŠ byl test méně citlivý než pro žáky SŠ. Ze srovnání českých a zahraničních studentů vyplynulo, že čeští studenti dosahovali v testu vyšších skóre. Dále byly potvrzeny typické miskoncepce studentů při práci s grafy. Na závěr bylo provedeno kritické zhodnocení použitého testu a byly navrženy některé úpravy pro případ zadávání testu na VŠ.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with students' misconceptions in kinematics graphing. The theoretical part describes the basic characteristics of didactic and conceptual tests. The processes of test developement and standardization are summarised on a specific example of TUG-K test (Test of Understanding Graphs in Kinematics). The new research included a translation of this TUG-K English test and its assignment to the students of Prague high schools and Faculty of Mathematics and Physics of Charles University in Prague; 171 students 16 - 19 years old participated as well as 41 undergraduates. A study of certain test characteristics (item analysis) was performed. Principal statistical methods were used to interpret the obtained data. Results of this new research were compared with the results of J. R. Beichner, who authored the original version of the test used for research. The test has been found to be less sensitive for university undergraduates than for high school students. Comparison of Czech and foreign students has revealed that Czech students achieved higher scores than the foreign ones. Typical misconceptions regarding student's work with graphs were confirmed. Eventually, a critical evaluation of the test was performed and certain alterations for the universityundergraduates test case were proposed.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013864580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV